Estimación de la Validez de Constructo y Consistencia Interna de la Escala de Compromiso de la Identidad en el Chat (ECICH) en una Muestra de 123 Jóvenes Universitarios
Construct Validity and Reliability of the Identity Engagement Chat Scale (ECICH) in a Sample of 123 University Students
Author
Zegers, Beatriz; Universidad de los Andes
Larraín, María Elena; Universidad de Los Andes
Trapp, Alejandro; Universidad de los Andes
Avilés, Magdalena; Universidad de los Andes
Grez, Valentina; Universidad de los Andes
de St. Aubin, Solange; Universidad de los Andes
Abstract
Se presentan los resultados obtenidos en la estimación de la consistencia interna y la validez de constructo de la escala de Compromiso de la Identidad en el Chat (ECICH) de Zegers, Larraín, Trapp, Avilés, Grez y St. Aubin, en una muestra de 123 jóvenes universitarios. Es una escala Likert de 45 afirmaciones, que evalúa el compromiso de la identidad juvenil en el Chat. Se encontró una alta consistencia interna (alfa de Cronbach de 0.93). La varianza explicada de sus tres factores (Consistencia del comportamiento entre la vida real y la realidad virtual; Autenticidad y engaño; Experimentación y desinhibición) fue de 36.77%, valor que se considera aceptable This article aimed to estimate reliability and construct validity of the Identity Engagement Chat Scale (ECICH) of Zegers, Larraín, Trapp, Avilés, Grez and St. Aubin in a sample of 123 university students. This instrument is a Likert type scale involving 45 statements, which assesses the compromise of identity in chatting. Alpha of Cronbach coefficient was 0.93 revealing a high internal consistency. Analysis found a structure conformed by 3 factors (Behavior consistency between the real world and the virtual world; Authenticity and deceit; Experimentation and disinhibition). As a whole, these 3 factors explain a 36.77% of the total variance score. This value is considered acceptable.
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Implementation of a inclusion program to a university environment for young people with special educational needs for mild mental disabilities in the Andes Bello University
Lucía Illanes Aguilar; Universidad Andrés Bello; María Theresa von Furstenberg Letelier; Universidad Andrés Bello. Perspectiva Educacional; Vol 51, No 2 (2012): Diversidad y Educación Inclusiva; 72-90 -
Evolución del basamento paleozoico de los Andes Norpatagónicos en el área de San Martín de los Andes (Neuquén, Argentina): petrología, edad y correlaciones
Serra-Varela, Samanta; González, Pablo D.; Giacosa, Raúl E.; Heredia, Nemesio; Pedreira, David; Martín-González, Fidel; Sato, Ana María. Andean Geology; Vol 46, No 1 (2019); 102-130 -
UNDERGRADUATE STUDENT’S PERCEPTION OF CLINICAL SIMULATION WORKSHOPS: ASSESSMENT OF AN INSTRUMENT
Villagrán, Ignacio; Pontificia Universidad Católica de Chile; Tejos, Rodrigo; Pontificia Universidad Católica de Chile.; Chahuán, Javier; Pontificia Universidad Católica de Chile.; Uslar, Thomas; Pontificia Universidad Católica de Chile.; Pizarro, Margarita; Pontificia Universidad Católica de Chile.; Varas, Julián; Pontificia Universidad Católica de Chile.; Achurra, Pablo; Pontificia Universidad Católica de Chile.; Leiva, Isabel; Pontificia Universidad Católica de Chile.; Nazar, Claudio; Pontificia Universidad Católica de Chile.; Sirhan, Marisol; Pontificia Universidad Católica de Chile.; Uribe, Javier; Pontificia Universidad Católica de Chile.; Ruz, Cristian; Pontificia Universidad Católica de Chile.; Villafranca, Carlos; Pontificia Universidad Católica de Chile.; Soza, Romina; Pontificia Universidad Católica de Chile.; Solís, Nancy; Pontificia Universidad Católica de Chile.; Fuentes-López, Eduardo; Pontificia Universidad Católica de Chile.; Padilla, Oslando; Pontificia Universidad Católica de Chile.; Corvetto, Marcia; Pontificia Universidad Católica de Chile.; Riquelme, Arnoldo; Pontificia Universidad Católica de Chile.. Revista Médica de Chile; Vol. 146, núm. 6 (2018): JUNIO 2018