Show simple item record

Quality of Home Environment and its Relation With Cognitive Development in Preschool Children

dc.contributores-ES
dc.contributoren-US
dc.creatorRecart, María Isidora; Universidad de Concepción
dc.creatorMathiesen, María Elena; Universidad de Concepción
dc.date2011-08-08
dc.date.accessioned2020-10-29T15:02:23Z
dc.date.available2020-10-29T15:02:23Z
dc.identifierhttp://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/363
dc.identifier10.7764/psykhe.12.2.363
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/157127
dc.descriptionEl presente trabajo describe la calidad educativa del ambiente familiar de 526 familias de niños preescolares entre 4.6 y 5.6 años de edad y la relación de esta variable con el desarrollo de funciones cognitivas en estos menores. Se utilizó el HOME para medir calidad educativa y el PMPE para evaluar funciones cognitivas. Como resultado se obtuvo que la calidad educativa del ambiente familiar se relaciona positiva y consistentemente con el desarrollo de funciones cognitivas en preescolares. Se describen y analizan los aspectos e indicadores de calidad que mostraron relación con el desarrollo de funciones cognitivas.es-ES
dc.descriptionThis article describes the quality of home environment in 526 families of preschool children whose ages ranged from 4.6 to 5.6 years and the relation between this variable and the development of cognitive functions in children. The HOME inventory was applied to measure quality of education and the PMPE test to evaluate cognitive functions. It was found that the quality of home environment relates positively and consistently to the development of cognitive functions in these preschool children. A description and analysis of the various aspects and indicators of quality that showed relations with the development of cognitive functions in children is presented.en-US
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/363/343
dc.rightsUna vez aceptado un artículo, los autores firmarán un formulario de transferencia de los derechos del artículo a Psykhe.El autor conservará los derechos intelectuales de la obra y transfiere los derechos patrimoniales a Psykhe.es-ES
dc.rightsOnce an article is accepted, authors will sign a form for transferring the rights of the article to Psykhe.The authors preserve the copyright of their work but transfer their royalties to Psykhe. en-US
dc.sourcePsykhe; Volumen 12, Número 2 (2003)es-ES
dc.sourcePsykhe; Volumen 12, Número 2 (2003)en-US
dc.source07182228
dc.source07170297
dc.subjectes-ES
dc.subjectes-ES
dc.subjecten-US
dc.subjecten-US
dc.titleCalidad Educativa del Ambiente Familiar y su Relación con el Desarrollo de Funciones Cognitivas en el Preescolares-ES
dc.titleQuality of Home Environment and its Relation With Cognitive Development in Preschool Childrenen-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeen-US
dc.typeen-US
dc.typees-ES
dc.typees-ES
dc.typept-BR


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record