Show simple item record

Percepción de Violencia Escolar en Estudiantes de Enseñanza Media

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorContador, Marcia; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date2011-07-11
dc.date.accessioned2020-10-29T15:02:26Z
dc.date.available2020-10-29T15:02:26Z
dc.identifierhttp://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/406
dc.identifier10.7764/psykhe.10.1.406
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/157170
dc.descriptionThis is an exploratory study that describes high school students’ perception of school violence. A questionnaire was administered to 584 students from all high school grade levels in Santiago, showing a great number of violent events and situations perceived by a large number of students. Differences were found in perceptions of school violence by grade level and gender, showing less violence among older students, and more violence in males than females. No relationship was observed between the perception of violence and the perception of alcohol and drug use, on the one hand, or academic achievement and discipline, on the other.en-US
dc.descriptionEste es un estudio exploratorio que describe la percepción de violencia escolar que tienen los jóvenes de enseñanza media. Se aplicó un cuestionario a 584 estudiantes de 1° a 4° medio a Santiago, y se observó que existe un gran número de eventos y situaciones violentas percibidas por muchos estudiantes. Se encontraron diferencias en la percepción de violencia escolar por curso y sexo, mostrando que a medida que aumenta la edad disminuye la violencia, y que los hombres son más violencia que las mujeres. No se vio relación entre la percepción de violencia y la percepción de consumo de alcohol y drogas, por una parte, ni de la de rendimiento escolar y de disciplina, por la otra parte.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/406/386
dc.rightsUna vez aceptado un artículo, los autores firmarán un formulario de transferencia de los derechos del artículo a Psykhe.El autor conservará los derechos intelectuales de la obra y transfiere los derechos patrimoniales a Psykhe.es-ES
dc.rightsOnce an article is accepted, authors will sign a form for transferring the rights of the article to Psykhe.The authors preserve the copyright of their work but transfer their royalties to Psykhe. en-US
dc.sourcePsykhe; Volumen 10, Número 1 (2001)es-ES
dc.sourcePsykhe; Volumen 10, Número 1 (2001)en-US
dc.source07182228
dc.source07170297
dc.subjecten-US
dc.subjecten-US
dc.subjectes-ES
dc.subjectes-ES
dc.titlePerception of School Violence in Secondary Studentsen-US
dc.titlePercepción de Violencia Escolar en Estudiantes de Enseñanza Mediaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeen-US
dc.typeen-US
dc.typees-ES
dc.typees-ES
dc.typept-BR


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record