• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item

Feedback and Cognitive-Emotional Dynamics

Retroalimentación y Dinámica Cognitiva-Emocional

Author
Díaz, Alejandro E.; Universidad de Concepción

Pérez, María Victoria; Universidad de Concepción

Full text
http://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/407
10.7764/psykhe.10.1.407
Abstract
The concept of feedback is reviewed in reference to learning and to behavior change. Any event has a feedback function for a person when it derives from his/her own behavior and it has a meaning within his/her cognitive – emotional dynamics, and it facilitates behavior change or stabilization. The cognitive-emotional system interacts with, and is affected by, the environment, but it is not controlled by external events. This implies that to understand the behavior of any individual, it is necessary to take into account his/her own cognitive-emotional dynamics. The more knowledge the teacher has about students’ interests and goals, the more likely it is that the students attend and understand the teacher’s remarks, and that they assign them personal meanings.
 
Se revisa el uso del concepto de retroalimentación al referirse al aprendizaje y al cambio de comportamiento. Un evento es retroalimentación cuando deriva de un comportamiento del sujeto y posee significado dentro de su dinámica cognitiva emocional, facilitando un cambio o una estabilización en su comportamiento. El sistema cognitivo-emocional interactúa con el medio y es afectado por éste: pero, no es controlado externamente. Esto significa que para comprender el comportamiento del individuo es necesario tomar como referencia su propia dinámica cognitiva emocional. El conocimiento que posee el profesor acerca de los intereses y metas de los alumnos posibilita que sus comentarios tengan mayor probabilidad de que los alumnos los atiendan, entiendan y pueden darle significados personales.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB