Show simple item record

Relación entre Autoconcepto y Rendimiento Académico

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorVillarroel, Verónica Alejandra; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date2011-07-12
dc.date.accessioned2020-10-29T15:02:27Z
dc.date.available2020-10-29T15:02:27Z
dc.identifierhttp://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/418
dc.identifier10.7764/psykhe.10.1.418
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/157182
dc.descriptionIn this research the relationship between self-concept and academic achievement was analyzed. The sample was comprised of 447 children and 32 teachers of fourth grade, from 32 private and public schools of the capital city of Chile. The schools were selected according to their academic outcomes in the last two SIMCE tests. The Piers-Harris Self-Concept Scale and the Academic Self-Concept Test were administered to the students, and the Tennessee Self-Concept Scale to the teachers. The mayor results support the linear association between academic achievement and self-concept, the reciprocal influence between teacher’s expectations, student’s achievement and self-concept, and the effects of student’s achievement on the teacher’s perceptions. en-US
dc.descriptionEn esta investigación se analizó la relación entre autoconcepto y desempeño escolar. Se utilizó una muestra de 447 alumnos y 32 profesores de cuarto año básico, de 32 colegios particulares y municipales de la Región Metropolitana. Los colegios fueron selecionados según su rendimiento académico en las dos últimas pruebas SIMCE 4° básico. La Escala de Autoconcepto de Piers-Harris y el Test de Autoconcepto Académico fueron aplicados a los alumnos, y la Escala de Autoconcepto de Tennessee a los profesores. Sus principales hallazgos apoyan la asociación lineal entre autoconcepto y rendimiento académico, la influencia recíproca entre las expectativas del profesor jefe, el autoconcepto y rendimiento del alumno, y el efecto que tiene el rendimiento logrado por el alumno sobre la percepción que el profesor tiene de él.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/418/398
dc.rightsUna vez aceptado un artículo, los autores firmarán un formulario de transferencia de los derechos del artículo a Psykhe.El autor conservará los derechos intelectuales de la obra y transfiere los derechos patrimoniales a Psykhe.es-ES
dc.rightsOnce an article is accepted, authors will sign a form for transferring the rights of the article to Psykhe.The authors preserve the copyright of their work but transfer their royalties to Psykhe. en-US
dc.sourcePsykhe; Volumen 10, Número 1 (2001)es-ES
dc.sourcePsykhe; Volumen 10, Número 1 (2001)en-US
dc.source07182228
dc.source07170297
dc.subjecten-US
dc.subjecten-US
dc.subjectes-ES
dc.subjectes-ES
dc.titleRelationship Between Self-Concept and Academic Achievementen-US
dc.titleRelación entre Autoconcepto y Rendimiento Académicoes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeen-US
dc.typeen-US
dc.typees-ES
dc.typees-ES
dc.typept-BR


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record