Desing and Elaboration of an Instrument to Assess Adult Innumeracy
Diseño y Elaboración de un Instrumento para Evaluar Innumeralismo en Adultos
dc.contributor | en-US | |
dc.contributor | es-ES | |
dc.creator | Ochsenius, Herminia; Pontificia Universidad Católica de Chile | |
dc.creator | Simonetti, Franco; Pontificia Universidad Católica de Chile | |
dc.date | 2011-07-11 | |
dc.date.accessioned | 2020-10-29T15:02:35Z | |
dc.date.available | 2020-10-29T15:02:35Z | |
dc.identifier | http://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/446 | |
dc.identifier | 10.7764/psykhe.9.2.446 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/157210 | |
dc.description | A test for the evaluation of innumeracy in adults is presented. The test is based on an operation definition of innumeracy which was developed, along the lines proposed by Reeves (1994), from an analysis of the basic goals and minimal content requirements of elementary and secondary mathematics established by the Chilean Ministry of Education. The test yields an innumeracy profile highlighting areas of deficiency in the person and/or group evaluated, and thereby facilitates the design of appropriate remedial programs. Surprisingly negative results obtained when the test was administered to a group of university students, in the course of its development, suggest that there is significant deficiency in adult numeracy in Chile. | en-US |
dc.description | Se presenta un instrumento construido para evaluar innumeralismo en adultos. Se base en una definición operacional del concepto, proveniente del análisis de los objetivos fundamentales y contenidos mínimos obligatorios para la educación básica y media chilena desde la perspectiva de las áreas de innumeralismo propuesta por Reeves (1994). La prueba entrega un perfil de innumeralismo que indica las áreas deficitarias de la persona y/o grupo; eso permite diseñar acciones remediales. El análisis de los resultados obtenidos por estudiantes universitarios lleva a la discusión sobre la prevalencia del innumeralismo en la sociedad chilena. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Pontificia Universidad Católica de Chile | es-ES |
dc.relation | http://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/446/425 | |
dc.rights | Una vez aceptado un artículo, los autores firmarán un formulario de transferencia de los derechos del artículo a Psykhe.El autor conservará los derechos intelectuales de la obra y transfiere los derechos patrimoniales a Psykhe. | es-ES |
dc.rights | Once an article is accepted, authors will sign a form for transferring the rights of the article to Psykhe.The authors preserve the copyright of their work but transfer their royalties to Psykhe. | en-US |
dc.source | Psykhe; Volumen 9, Número 2 (2000) | es-ES |
dc.source | Psykhe; Volumen 9, Número 2 (2000) | en-US |
dc.source | 07182228 | |
dc.source | 07170297 | |
dc.subject | en-US | |
dc.subject | en-US | |
dc.subject | es-ES | |
dc.subject | es-ES | |
dc.title | Desing and Elaboration of an Instrument to Assess Adult Innumeracy | en-US |
dc.title | Diseño y Elaboración de un Instrumento para Evaluar Innumeralismo en Adultos | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | en-US | |
dc.type | en-US | |
dc.type | es-ES | |
dc.type | es-ES | |
dc.type | pt-BR |
This item appears in the following Collection(s)
-
Psykhe
[0-9]{4}