Show simple item record

“I Teach You How to Play”: Description of the Interactional Movements and Linguistics Forms Used to Regulate Play Interactions

dc.contributores-ES
dc.contributoren-US
dc.creatorStein, Alejandra; Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
dc.creatorMigdalek, Maia; Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas
dc.creatorSarlé, Patricia; Universidad de Buenos Aires
dc.date2012-05-30
dc.date.accessioned2020-10-29T15:02:37Z
dc.date.available2020-10-29T15:02:37Z
dc.identifierhttp://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/498
dc.identifier10.7764/psykhe.21.1.498
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/157238
dc.descriptionEl lenguaje regula la actividad humana, incluyendo el juego; simultáneamente, el juego constituye un medio para el desarrollo lingüístico (Katherine Nelson, 1996; Vigotsky, 1988). El juego resulta un contexto privilegiado para los usos regulativos del lenguaje y para el desarrollo del discursoinstructivo (Graves, 1992). Se analiza una muestra intencional conformada por 31 situaciones de juego en las que participaron en el hogar 10 niños de 4 años de barrios marginados de Argentina. El análisis cualitativo (Strauss & Corbin, 2002) mostró distintos movimientos interaccionales (modelado,preguntas, comparaciones) y formas lingüísticas de regulación de la situación (imperativos, frases verbales de obligación) usados por los adultos, que pueden contribuir al desarrollo del discurso instructivo de los niños.es-ES
dc.descriptionLanguage regulates human activity, including play; simultaneously, play is a means for linguistic development (Katherine Nelson, 1996; Vigotsky, 1988). Play situations are a privileged context for the regulative uses of language and for the development of instructional discourse (Graves, 1992). Within this framework, in this paper a purposive sample that includes 31 play situations is analyzed. In these situations participated 10 4-year-old children from marginalized neighbourhoods in Argentina. The qualitative analysis (Strauss & Corbin, 2002) showed that adults used different interactional movements (modelling, questions, comparisons) alongside with linguistic forms of regulating the situation (imperatives, verbal phrases of obligation), all of which can contribute to the development of instructional discourse in children.en-US
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/498/452
dc.rightsUna vez aceptado un artículo, los autores firmarán un formulario de transferencia de los derechos del artículo a Psykhe.El autor conservará los derechos intelectuales de la obra y transfiere los derechos patrimoniales a Psykhe.es-ES
dc.rightsOnce an article is accepted, authors will sign a form for transferring the rights of the article to Psykhe.The authors preserve the copyright of their work but transfer their royalties to Psykhe. en-US
dc.sourcePsykhe; Volumen 21, Número 1 (2012)es-ES
dc.sourcePsykhe; Volumen 21, Número 1 (2012)en-US
dc.source07182228
dc.source07170297
dc.subjectPsicologíaes-ES
dc.subjectjuego, reglas, regulación, desarrollo lingüístico, discurso instruccionales-ES
dc.subjecten-US
dc.subjectplay, rules, regulation, linguistic development, instructional discourseen-US
dc.title“Te Enseño a Jugar”: Caracterización de Movimientos Interaccionales y Formas Lingüísticas Mediante las Cuales se Regula la Interacción Lúdicaes-ES
dc.title“I Teach You How to Play”: Description of the Interactional Movements and Linguistics Forms Used to Regulate Play Interactionsen-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeen-US
dc.typeen-US
dc.typees-ES
dc.typees-ES
dc.typept-BR


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record