Show simple item record

Self portrait with wife and models: un análisis semiótico

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorFarías, Jenny
dc.creatorMendoza Bernal, María Inés
dc.date2019-01-21
dc.date.accessioned2020-11-05T14:07:30Z
dc.date.available2020-11-05T14:07:30Z
dc.identifierhttp://alpha.ulagos.cl/index.php/alpha/article/view/436
dc.identifier10.32735/S0718-2201200800027%x
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/159325
dc.descriptionThe following article presents the Semiotic Analysis of Self Portrait with wifeand models, Paris, 1981, by the german photographer Helmut Newton (Photograph Nº 17), which is included in his memorable briefcase named Private Property. These photograph is undertaken fundamentally from Peirce's perspective (1986) in theoretical dialogue with the levels of the image of Barthes (1986), and Panofsky's iconologic methodology (1970). The results of the investigation shows the erotic character of Newton's photography that constitutes its legisign, the presence of multiple histories and intertextual relations that declare a summary of the personal history of the author and staging of the female body as a contradictory element to the traditional esthetic codes of the fashion industry.en-US
dc.descriptionEl siguiente artículo presenta el análisis semiótico de Self Portrait with wifeand models, Paris, 1981, autorretrato realizado por el fotógrafo alemán Helmut Newton incluido con el Nº 17 en Private Property, su portafolio antológico. Esta toma fotográfica es abordada fundamentalmente desde la perspectiva triádica de Peirce (1986) en diálogo teórico con los niveles de la imagen de Barthes (1986) y lametodología iconológica de Panofsky (1970). Los resultados de la investigación muestran el carácter erótico de la fotografía de Newton que constituye su legisigno, la presencia de historias múltiples y relaciones intertextuales que manifiestan un compendio de la historia personal del autor y la puesta en escena del cuerpo femenino como elemento contradictorio a los códigos estéticos tradicionales de la industria de la moda.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUNIVERSIDAD DE LOS LAGOSes-ES
dc.relationhttp://alpha.ulagos.cl/index.php/alpha/article/view/436/436
dc.rightsCopyright (c) 2019 Revista Alphaes-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0es-ES
dc.sourceALPHA: Revista de Artes, Letras y Filosofía; Núm. 27 (2008): Diciembre; 107-122es-ES
dc.sourceAlpha: Revista de Artes, Letras y Filosofía; Núm. 27 (2008): Diciembre; 107-122en-US
dc.source0718-2201
dc.source0716-4254
dc.subjecten-US
dc.subjectSemiotic analysis; erotic photography; legisingn; self-portraiten-US
dc.subjectes-ES
dc.subjectAnálisis semiótico; fotografía erótica; legisigno autorretratoes-ES
dc.titleSelf Portrait with wife and models: A Semiotic analysisen-US
dc.titleSelf portrait with wife and models: un análisis semióticoes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo originales-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record