Perception and expectations of Secondary School students in relation to the training and work of their teachers
PERCEPCION Y EXPECTATIVAS DE LOS ALUMNOS DE ENSEÑANZA MEDIA EN RELACION A LA FORMACION Y DESEMPEÑO DE SUS PROFESORES;
Author
Ardiles A., Elba
Escobar M., Patricia
Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/272010.4067/S0718-07051997000100003
Abstract
The paper analyzes the opinions of Secondary School students in relation to the frequency with which their teachers show behaviors related to skills in the personal, socio-pedagogical and technical areas which should characterize their work and the importance of each of these areas. The results show low demand levels, a distorted perception of the professional role and a critical view of the work of their teachers. El trabajo analiza las opiniones de alumnos de Enseñanza Media en relación a la frecuencia con que sus profesores demuestran comportamientos relacionados con las competencias del área personal, social-pedagógica y técnico-instrumental que deberían caracterizar su quehacer y a la importancia que le otorgan a cada una de ellas. Los resultados muestran bajos niveles de exigencia, una percepción deformada del rol profesional y una visión crítica del trabajo de sus profesores.