Show simple item record

LA PRACTICA DE LA COMUNICACION EDUCATIVA CON NIÑOS DISCAPACITADOS VISUALES A TRAVES DEL TEATRO;

dc.creatorRamírez Cáceres, Juan Domingo
dc.creatorErber Soto, Carolina
dc.date2018-05-28
dc.date.accessioned2020-11-11T11:25:58Z
dc.date.available2020-11-11T11:25:58Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3075
dc.identifier10.4067/S0718-07052003000100005
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/159696
dc.descriptionWe present a study carried out with a group of children at the School of Visually Disabled Children Ann Sullivan of Valdivia, 10th Region of Los Lagos. The study sums up the collective process of creation generated inside a group of blind children, where the dialogic model of communication was put in practice by means of the adaptation and development of 26 theater shop sessions. The investigation offers a communicative approach to the process of education and learning with blind children. "Communicative", since the adaptation of the theater workshop methodology from the communicative perspective of the education, process is presented as a suitable tool of generation dialogue and participation in visually disabled children.en-US
dc.descriptionSe presenta un estudio de casos realizado con un grupo de niños de la Escuela de Discapacitados Visuales Ann Sullivan de Valdivia, Décima Región de Los Lagos, donde se sistematiza el proceso de creación colectiva generado al interior del grupo, en el cual se puso en práctica el modelo dialógico de la comunicación, mediante la adaptación y desarrollo de 26 sesiones de taller de teatro. La investigación ofrece un enfoque comunicativo al proceso de educación y aprendizaje con niños no videntes. Comunicativo, por cuanto la adaptación de la metodología de taller de teatro desde la perspectiva comunicativa de la educación se presenta como herramienta idónea de generación de diálogo y participación en discapacitados visuales.es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3075/3224
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3075/3845
dc.rightsDerechos de autor 2003 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Núm. 29 (2003); 65-83en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Núm. 29 (2003); 65-83es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleThe practice of the educational communication with visually disabled children through the theateren-US
dc.titleLA PRACTICA DE LA COMUNICACION EDUCATIVA CON NIÑOS DISCAPACITADOS VISUALES A TRAVES DEL TEATROes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record