Why do I use Formative Evaluation in Physical Education? A Eeacher’s Autobiographical Account
¿Por qué Hago Evaluación Formativa en Educación Física? Relato Autobiográfico de un Docente;
dc.creator | Córdoba Jiménez, Txema | |
dc.creator | López Pastor, Víctor Manuel | |
dc.creator | Sebastiani Obrador, Enric | |
dc.date | 2018-12-11 | |
dc.date.accessioned | 2020-11-11T11:25:59Z | |
dc.date.available | 2020-11-11T11:25:59Z | |
dc.identifier | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/4138 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-07052018000200021 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/159702 | |
dc.description | This study describes the evolution of a physical education teacher from the perspective of the assessment systems that he experienced as a student and that he has used as a teacher. Through an autobiographical account we analyze the personal and professional evolution of the author, the reasons for starting to use a formative assessment system, and the process of implementing this model. Throughout the narration, a transition can be observed from a model of summative and qualifying assessment, the result of the author’s experience as a student and his initial training, to a model based on formative assessment and reflective practice. This model of assessment, which is practiced in the service of the student’s learning and its consequences in society, is presented as a new challenge that is consistent with education in the 21st century. | en-US |
dc.description | Este estudio describe el proceso de evolución de un docente de educación física desde la perspectiva de los sistemas de evaluación que ha vivido como alumno y que ha utilizado como maestro. Mediante el relato autobiográfico, se analiza la evolución personal y profesional del autor, los motivos para empezar a utilizar un sistema de evaluación formativa y el proceso en la implantación de dicho modelo. A lo largo del relato se puede observar cómo pasa de un modelo de evaluación sumativa y calificativa, fruto de su experiencia como estudiante y su formación inicial, hacia un modelo que toma como base la evaluación formativa y la práctica reflexiva. Este modelo de evaluación, al servicio del aprendizaje del alumno y de sus consecuencias en la sociedad, se presenta como un nuevo reto coherente con la educación del siglo XXI. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades. | es-ES |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/4138/5188 | |
dc.rights | Derechos de autor 2018 Estudios Pedagógicos | es-ES |
dc.source | Pedagogical Studies; Vol. 44 Núm. 2 (2018); 21-38 | en-US |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Vol. 44 Núm. 2 (2018); 21-38 | es-ES |
dc.source | 0718-0705 | |
dc.source | 0716-050X | |
dc.title | Why do I use Formative Evaluation in Physical Education? A Eeacher’s Autobiographical Account | en-US |
dc.title | ¿Por qué Hago Evaluación Formativa en Educación Física? Relato Autobiográfico de un Docente | es-ES |
dc.title | pt-BR | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Estudios Pedagógicos
[0-9]{4}