Show simple item record

EDUCACION PARA LA CONVIVENCIA COMO CONTENIDO CURRICULAR: PROPUESTAS DE INTERVENCION EN EL AULA;

dc.creatorPérez Pérez, Cruz
dc.date2018-05-24
dc.date.accessioned2020-11-11T11:26:00Z
dc.date.available2020-11-11T11:26:00Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2855
dc.identifier10.4067/S0718-07051999000100007
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/159708
dc.descriptionEducation for co-existence is becoming a priority in many educational centres, to the extent that they are being overwhelmed by high levels of conflictiveness in the classroom. Making it necessary for teachers to equip themselves with new methods and techniques in order to face the problem in a global and precautionary way. In this article I analyze the matter from a curricular point of view, in considering that education for co-existence constitutes a content, or a group of contents concerning attitude, which must be the aim of teaching, learning and evaluation. The proposals for participation are based on four important areas: Educative Project, Climate of Democratic Participation, Class Assemblies and Learning of Rules.en-US
dc.descriptionLa educación para la convivencia se está convirtiendo en una tarea prioritaria para muchos centros educativos, en la medida que se ven desbordados por elevados niveles de conflictividad en sus aulas. Por ello, es necesario que los profesores se doten de nuevos métodos y técnicas para abordar el problema de un modo global y preventivo. En este artículo analizo el tema desde un punto de vista curricular, al considerar que la educación para la convivencia constituye un contenido, o un grupo de contenidos de tipo actitudinal que debe ser objeto de enseñanza, aprendizaje y evaluación. Las propuestas de intervención se basan en cuatro grandes ámbitos: Proyecto Educativo, Clima de Participación Democrática, Asambleas de Aula y Aprendizaje de Normas.es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2855/3272
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2855/3896
dc.rightsDerechos de autor 1999 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Núm. 25 (1999); 113-130en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Núm. 25 (1999); 113-130es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleEducation for co-existence as part of the curriculum: proposals for participation in the classroomen-US
dc.titleEDUCACION PARA LA CONVIVENCIA COMO CONTENIDO CURRICULAR: PROPUESTAS DE INTERVENCION EN EL AULAes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record