Show simple item record

ALCANCES CURRICULARES DE LA REFORMA EDUCACIONAL;

dc.creatorSilva Aguila, Manuel
dc.date2018-05-24
dc.date.accessioned2020-11-11T11:26:01Z
dc.date.available2020-11-11T11:26:01Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2907
dc.identifier10.4067/S0718-07052000000100005
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/159717
dc.descriptionThe analysis of the processes of curriculum change within the Educational Reform in progress allows to isolate a group of elements of Design whose interactions reflect specific emphasis in the process of decision making regarding the selection of knowledge and cognitive abilities to be transmitted by the teaching. In this perspective, differences are appreciated in the translation of the global educational intentions, from the macro to the meso perspective, of educational policies, the orientative regulations and micro perspectives for the design of plans and programs, the programs of specific studies for the Sectors of Learning. The above-mentioned prevents an appropriate decoding of the current curricular prescriptions.en-US
dc.descriptionEl análisis de los procesos de cambio curricular insertos al interior de la Reforma Educacional en curso permite aislar un conjunto de elementos de Diseño, cuyas interacciones reflejan énfasis específicos en el proceso de toma de decisiones respecto de la selección de conocimientos y habilidades cognitivas a ser transmitidos por la escolaridad. En esta perspectiva, se aprecian diferencias en la traducción de las intenciones educativas globales, desde el plano macrosistémico, de política educativa, a lo mesosistémico, las regulaciones orientadoras para el diseño de planes y programas, y microsistémico, los programas de estudios específicos para los Sectores de Aprendizaje. Lo anterior impide una decodificación adecuada de las prescripciones curriculares actuales.es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2907/3258
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2907/3881
dc.rightsDerechos de autor 2000 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Núm. 26 (2000); 69-77en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Núm. 26 (2000); 69-77es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleCurriculum topics on Education Reform in Chileen-US
dc.titleALCANCES CURRICULARES DE LA REFORMA EDUCACIONALes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record