Universidad de Chile: Recent submissions
Now showing items 101-120 of 72815
-
The interdisciplinary teaching-learning process: Keys to its incorporation in the law school
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 119-138 -
Dialogue of knowledges as a disruptive method in teaching-learning and evaluation of the Law through research
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 139-154 -
Legal training of the officers of the Spanish Armed Forces
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 201-216 -
Academic procrastination and academic failure among university students of a public Peruvian university
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 309-328 -
Risk factors in the mental health of law students in the Andean Highland during the second half of 2022 and the first half of 2023
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 259-268 -
The comprehensive teaching of legal research in the university: The pedagogical tools for its planning and execution
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 13-34 -
An essay on the challenges and expectations in the teaching and research of international law in Roraima, Brazil
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 81-98 -
Venezuelan law studies and legal research during the 21st century: The Universidad Metropolitana of Caracas’s contribution
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 1 (2023); pp. 13-36 -
Brasil, China y el Derecho Internacional
. Revista Tribuna Internacional; Vol. 14 Núm. 26 (2025): Revista Tribuna Internacional -
El suicidio como manifestación de la vulneración de derechos humanos en Corea del Sur y en Chile
. Revista Tribuna Internacional; Vol. 13 Núm. 25 (2024); 129-147 -
Diversidad, emociones y motivación en el proceso de enseñanza y aprendizaje musical: Primer Congreso de Teoría, Análisis y Didáctica Musical
. Átemus; Vol. 10 Núm. 19 (2025): julio; pp. 28-30 -
Activismo, música y educación: Miradas desde la realidad chilena
. Átemus; Vol. 10 Núm. 19 (2025): julio; pp. 20-23 -
I Congreso de Teoría, Análisis y Didáctica Musical
. Átemus; Vol. 10 Núm. 19 (2025): julio; pp. 24-27 -
Ülkantun y práctica coral escolar: una experiencia de diálogo intercultural en la araucanía, 2025
. Átemus; Vol. 10 Núm. 19 (2025): julio; pp. 3-16 -
¿Cantemos? Repertorio Coral para la Infancia : Primera parte
. Átemus; Vol. 10 Núm. 19 (2025): julio; pp. 17-19 -
Editorial
. Átemus; Vol. 10 Núm. 19 (2025): julio; 1-2 -
The efficacy of Chile's turquoise foreign policy: Effective or conceptual leadership?
. Estudios Internacionales; Vol. 57 No. 211 (2025): May-August; 63-96 -
Transfers from Chile to international organizations: Challenges in coordination and strategic influence
. Estudios Internacionales; Vol. 57 No. 211 (2025): May-August; 135–165 -
La política exterior de las potencias medias: por qué la economía internacional debe prestarle más atención
. Estudios Internacionales; Vol. 57 No. 211 (2025): May-August; 43-62 -
The abduction of dangerous relations between world powers
. Estudios Internacionales; Vol. 57 No. 211 (2025): May-August; 9-41