Use of scientific knowledge of differential education class students
Uso del conocimiento científico de estudiantes de pregrado de educación diferencial
dc.creator | Rodríguez-Macayo, Emilio | |
dc.creator | Vidal-Espinoza, Rubén | |
dc.creator | Dreyse-Muñoz, Juan Pablo | |
dc.creator | Sánchez-Pérez, Carolyn | |
dc.creator | Ruay Garcés, Rodrigo | |
dc.creator | Cossio-Bolaños, Marco | |
dc.date | 2016-12-10 | |
dc.date.accessioned | 2021-01-18T16:33:59Z | |
dc.date.available | 2021-01-18T16:33:59Z | |
dc.identifier | http://revistaucmaule.ucm.cl/article/view/14 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/162144 | |
dc.description | The objectives of the study were to describe the scientific knowledge of undergraduate students of differential education and to compare with other national studies. We studied 79 students of differential education from a University of Santiago (Chile). Seventy-nine (02 male and 77 female) undergraduate students were selected in a non-probabilistic (intentional) manner in 2017 of the differential education ca- reer at the Universidad Católica Silva Henriquez (UCSH) in Santiago, Chile. The age range ranges from 17 to 27 years. The technique of the survey was used and the instrument used was a questionnaire of the use of scientific knowledge. The results indicate that the use of scientific knowledge of students studying differential education is similar in relation to their counterparts from another university. In addition, the levels reached in the search of information, the transfer of knowledge and the contribution to the knowledge in relation to other professional careers of education sciences are also similar. The results suggest more deeply insightful research skills and attitudes from the initial levels in differential education students, so that in the future they can perform successfully in their professional activities. | en-US |
dc.description | Los objetivos del estudio fueron describir el conocimiento científico de estudiantes de pregrado de Educación Diferencial y compararlos con otros estudios nacionales. Se estudió a 79 estudiantes de Educación Diferencial de una Universidad de Santiago (Chile). Fueron seleccionados de forma no probabilística (intencionada) 79 (02 hombres y 77 mujeres) estudiantes de pre grado de ingreso año 2017 de la carrera de Educación Diferencial de la Universidad Católica Silva Henríquez (UCSH) de Santiago de Chile. El rango de edad oscila entre 17 a 27 años. Se utilizó la técnica de la encuesta y el instrumento utilizado fue un cuestionario del uso del conocimiento científico. Los resultados indican que el uso del conocimiento científico de los alumnos que estudian Educación Diferencial es similar en relación a sus contrapartes de otra universidad. Además, los niveles alcanzados en la búsqueda de información, la transferencia del conocimiento y la contribución al conocimiento en relación a otras carreras profesionales de ciencias de la educación, también son similares. Los resultados sugieren insentivar con mayor profundidad las habilidades y actitudes investigativas desde los niveles iniciales en los estudiante de Educación Diferencial, para que en el futuro puedan desempeñarse con éxito en sus actividades profesionales. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | text/html | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Católica del Maule | es-ES |
dc.relation | http://revistaucmaule.ucm.cl/article/view/14/15 | |
dc.relation | http://revistaucmaule.ucm.cl/article/view/14/143 | |
dc.source | UCMaule; Núm. 51 (2016): UCMaule; 43-54 | es-ES |
dc.source | 0719-9872 | |
dc.source | 0717-2656 | |
dc.title | Use of scientific knowledge of differential education class students | en-US |
dc.title | Uso del conocimiento científico de estudiantes de pregrado de educación diferencial | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Ciencias de la Actividad Física
[0-9]{4}