Show simple item record

Enseñanza virtual en educación física en primaria en México y la pandemia por COVID-19

dc.creatorHall-López, Javier Arturo
dc.creatorOchoa-Martínez, Paulina Yesica
dc.date2020-09-09
dc.identifierhttps://revistacaf.ucm.cl/article/view/624
dc.identifier10.29035/rcaf.21.2.4
dc.descriptionThe theoretical review addresses the virtual physical education established in Mexico based on social confine-ment by COVID-19, based on the problem, already existing in Mexico, of sedentary lifestyle and childhood obesi-ty in primary school children, in whom, derived from social confinement, an increase in body mass is estimated, which carries greater health risks. When analyzing the recent bibliography, which relates COVID-19 with physi-cal education and physical activity, the opportunity for physical education teachers to conduct virtual schemes in the contents of the educational program is identified, in this way, to contribute to the decrease in sedentary lifestyle in primary school students, prioritizing physical literacy.en-US
dc.descriptionLa revisión teórica aborda la educación física virtual establecida en México a partir del confinamiento social por COVID-19, basada en el problema, ya existente en México, de sedentarismo y obesidad infantil en niños de edu-cación primaria, en quienes, derivado del confinamiento social, se estima un aumento de masa corporal, lo que conlleva mayores riesgos de salud. Al analizar la bibliografía reciente, que relaciona al COVID-19 con la educa-ción física y la actividad física, se identifica la oportunidad del profesorado de educación física, de conducir es-quemas virtuales en los contenidos del programa educativo para, de esta manera, coadyuvar en la disminución del sedentarismo en estudiantes de primaria, teniendo como prioridad la alfabetización física.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Católica del Maulees-ES
dc.relationhttps://revistacaf.ucm.cl/article/view/624/674
dc.relationhttps://revistacaf.ucm.cl/article/view/624/675
dc.rightsDerechos de autor 2020 Javier Arturo Hall-López, Paulina Yesica Ochoa-Martínezes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceRevista Ciencias de la Actividad Física UCM; Vol. 21 Núm. 2 (2020): Revista Ciencias de la Actividad Física UCM; 1-7es-ES
dc.source0719-4013
dc.source0717-408X
dc.titleVirtual education in physical education for elementary school in Mexico and the COVID-19 pandemicen-US
dc.titleEnseñanza virtual en educación física en primaria en México y la pandemia por COVID-19es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record