Family–School Alliance: Perceptions, Beliefs, Expectatives and Aspirations ofParents andTeachers in Primary School
Alianza Familia–Escuela: Percepciones, Creencias, Expectativas y Aspiraciones de Padres y Profesores de Enseñanza General Básica
dc.creator | Rivera, Maritza | |
dc.creator | Milicic, Neva | |
dc.date | 2006-12-31 | |
dc.identifier | http://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/19485 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-22282006000100010 | |
dc.description | Findings from a qualitative study made in Santiago, whose purpose was to describe and understand the parents and teachers perceptions, beliefs, expectatives, and aspirations about the family-school relationship. The methodological design adhered to the principles of the interpretative paradigm, according to the principles of the Grounded Theory. The gathering techniques were semi-organized interviews and focal groups to mothers and teachers, completing a total sample of 48 persons. This research contributes with descriptive and comprehensive information about consensus and disagreements of parents and teachers with regard to the family-school relational system, roles, rules, communication, conflicts, participation, alliance and education. Finally a model of the family-school relational system emerges, including barriers, helpers, and parameters that would make possible an effective alliance. | en-US |
dc.description | Se refieren los resultados de un estudio cualitativo realizado en Santiago, cuyo propósito fue describir y comprender las percepciones, creencias, expectativas y aspiraciones de padres y profesores sobre la relación familia – escuela. El diseño metodológico se adscribió a los principios del paradigma interpretativo, según los principios de la Grounded Theory. Las técnicas de recolección fueron entrevistas semi-estructuradas y grupos focales a madres y profesores, constituyendo una muestra total de 48 sujetos. El estudio aporta información descriptiva y comprensiva sobre consensos y disensos de ambos respecto del sistema relacional familia-escuela, roles, normas, comunicación, conflictos, participación, alianza y educación. Finalmente emerge un modelo del sistema relacional familia – escuela, incluyendo barreras, facilitadores y parámetros que posibilitarían una alianza efectiva. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Escuela de Psicología de la Facultad de Ciencias Sociales de la Pontificia Universidad Católica de Chile | es-ES |
dc.relation | http://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/19485/16051 | |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/ | es-ES |
dc.source | Psykhe; Vol. 15 Núm. 1 (2006) | es-ES |
dc.source | 0718-2228 | |
dc.title | Family–School Alliance: Perceptions, Beliefs, Expectatives and Aspirations ofParents andTeachers in Primary School | en-US |
dc.title | Alianza Familia–Escuela: Percepciones, Creencias, Expectativas y Aspiraciones de Padres y Profesores de Enseñanza General Básica | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Psykhe
[0-9]{4}