• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item

"Being Parents of Teen-Agers Today": An Audiovisual Program to Reflect on Gender Socialization in Family Context

"Ser Padres de Adolescentes Hoy": Un Programa Audiovisual para Reflexionar en Torno a la Socialización de Género en el Contexto Familiar

Author
Berger, Christian

Milicic, Neva

Alcalay, Lidia

Torretti, Alejandra

Full text
http://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/19613
Abstract
This afticle presents an audiovisual program whose purpose is to promote the reflection about gender socialization processes within the family context. Considering that nowadays gender issues are considered a central subject, it is necessary to think about them in order to promote changes oriented to develop a more equitative society. Therefore, the goal of this program is to promote —in adolescent's parents— a reflexive process related to the different ways in which they are raising their children —daughters and sons— from a gender perspective. In the first place this paper sets the theoretical framework upon which the program was designed; the methodology that was used is described, as well as certain characteristics of the program. Finally, the contents presented, including some illustrative extracts ofthe script, as well as the evaluation of pilot applications of the program.
 
El siguiente artículo presenta un programa audiovisual tendiente a reflexionar en torno a la socialización del género en el contexto familiar. Reconociendo que la temática del género ha cobrado central importancia en la actualidad, y que por lo tanto se hace necesario reflexionar en torno a la misma de modo de favorecer cambios que se orienten hacia una sociedad más equitativa, el presente programa pretende facilitar un proceso reflexivo en de adolescentes en torno a la manera en que están educando a sus hijos e hijas desde una perspectiva de género. El artículo presenta en primer lugar un marco teórico que orienta el diseño y elaboración de este programa; posteriormente se presenta la metodología utilizada y las características propias del programa, para finalmente referirse a sus contenidos integrando extractos ilustrativos del guión, así como su evaluación a través de aplicaciones piloto.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB