• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item

Design, Construction, and Assessment of a Guideline for the Observation of Videos to Evaluate Quality of Teacher’s Performance

Diseño, Construcción y Evaluación de una Pauta de Observación de Videos para Evaluar Calidad del Desempeño Docente

Author
Milicic, Neva

Rosas, Ricardo

Scharager, Judith

García, María Rosa

Godoy, Carolina

Full text
http://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/20045
10.4067/S0718-22282008000200007
Abstract
This article presents the design, construction, and metric evaluation of a guideline for the observation of school classrooms. The goal was to evaluate the quality of the teacher’s educational performance. Ninety-two teacher’s videos from 4th to 8th grade, previously recorded by the National System of Evaluation of the Educational Professional Performance, Docentemás, were used in the study. The instrument shows appropriate levels of reliability and allows for a complementary assessment to the one done by Docentemás, integrating additional and innovative variables to the assessment of the teacher’s performance. The guideline provides teachers with relevant information about the quality of the learning process, making it possible for them to visualize areas of their pedagogical practices that they could develop or improve
 
Este artículo presenta el diseño, construcción y valoración métrica de una pauta de observación de clases, cuyo objetivo es evaluar la calidad del desempeño docente. Para ello se observaron 92 videos de profesores de 4º a 8º básico, evaluados previamente en Chile por el Sistema Nacional de Evaluación del Desempeño Profesional Docente, Docentemás. El instrumento muestra adecuados niveles de con abilidad y permite efectuar una evaluación complementaria a la efectuada por Docentemás, debido a que integra variables adicionales e innovadoras en la evaluación del desempeño docente. La pauta permite entregar a los maestros el conocimiento de dimensiones relevantes para el logro de aprendizajes de calidad, posibilitando que ellos mismos se autoevalúen y logren visualizar aspectos que pudieran desarrollar y/o mejorar en sus prácticas pedagógicas.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB