• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item

Capacitación para el Trabajo en Equipo en las Organizaciones: El Caso de la Capacitación en Manejo de Recursos

Teamwork Training in Organizations: The Case of Training Resource Management

Author
Salas, Eduardo

Kosarzycki, Mary P.

Wilson, Katherine A.

DeRouin, Renée  

Full text
http://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/20053
Abstract
Las organizaciones confían cada vez rnás en los equipos para lograr las metas operacionales y estratcgias, y por 10 tanto la atención se ha centrado en la identificación y capacitación de las habilidades del trabajo en conjunto. Un método para la capacitación de equipos conocido como Crew Resource Management (CRM) aporta un paradigma muy eficaz que puede adaptarse a las necesidades específicas de muchas organizaciones. Los principales componentes de este arlículo son: a) una discusión de los requisitos para entrenar a los equipos para trabajarjuntos eficazmente, b) una presentación de Cinco casos que demuestran como la capacitación CRM diseñada para los ambientes de la aviación puede adaptarse para aplicarse a las condiciones únicas de otras organizaciones y c) recomendaciones para la aplicación de CRM en otros ambientes organizacionales.
 
As organizations increasingly rely on teams 10 accomplish operational and strategic goals, attention has centered on both the identification and training of requisite team skills. The structured approach to team training known as Crew Resource Management (CRM) training offers a highly effective paradigm that can be adapted to the specific needs of many organizations. The major highlights of this paper are: (a) a discussion of the requirements for training teams to work together effectively, (b) a presentation of five case studies that demonstrate how CRM training designed for aviation environments can be adapted to meet the unique conditions of other organizations, and (c) recommended guidelines for CRM implementation in non-aviation settings. Finally, the authors recommend extending CRM which is applicable to higlvimpact work organizations, to include the types of teams more frequently found in organizations.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB