Redes temáticas para el trabajo educativo con familias simultáneas
Author
Bertea, Cecilia
Riveros, Marcela
Milicic, Neva
Abstract
This artic/e deals with stepfamilies. It describes the characteristics of its structure and interpersonal relations between its members. lts objetive is to determine the main topics to deal with in any educational work with these stepfamilies. Twe/ve Chilean families were interviewed presenting the results of the qualitative analysis of these interviews. From this analysis, two main topics appeared to be more relevant. Thefirst of them is the interpersonalre/ation between adults and child, the other refers to the kind of role the stepparent will asume with the stepchildren. Este artículo trata sobre las denominadas familias simultáneas. Se describen las características de su estructura y de las relaciones interpersonales entre sus miembros. Con el objetivo de determinar los principales tópicos a abordar en cualquier trabajo educativo con estas familias, se entrevistó a doce familias simultáneas chilenas. Del análisis cualitativo de las entrevistas, dos grandes tópicos aparecieron como los más relevantes. El primero, son las relaciones interpersonales entre adultos y niños/as y el segundo, el tipo de rol que asume el nuevo adulto con los hijastros/as