Show simple item record

dc.creatorSusa, Cristina
dc.creatorRosas, Ricardo
dc.date1995-12-31
dc.identifierhttp://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/20237
dc.descriptionThe adaptation and evaluation of a method for sensorial integration used asan intervention instrument in visually handicapped children is reported. A preliminar application of the adapted method was carried out in a sample of 25 congenite visually impaired children, between the ages of 1 and 6. A qualitative method of analysis was used to describe children 's activities in categories such as responsiveness, adaptability, language and communication, mobility, and exploratory and playing behavior. Dimensions of the method were also analyzed (the stimulation material and adult participation) concerning the applicability of the intervention to blind children. Results showed that this method could be used to stimulate cognitive and psychomotor development in blind or visually handicapped infants atan early stage.en-US
dc.descriptionSe reporta la adaptación y evaluación de un método de integración sensorial como instrumento de intervención en niños con déficit  visual severo. El método adaptado se administró preliminarmente a una muestra constituida por 25 niños ciegos o limitados visualmente congénitos, entre 1 y 6 años de edad. Se utilizó un método cualitativo de análisis para describir las actividades de los niños en las categorías de responsividad, grado de adaptación, lenguaje y comunicación, motricidad, conducta exploratoria y juego. También se analizaron las dimensiones  del método (material de estimulación y participación de un adulto) en relación a su aplicabilidad  en la intervención con niños ciegos. Los resultados muestran que el método  tendría aplicabilidad  en la estimulación del desarrollo psicomotor y cognitivo en niños ciegos o limitados visuales en edad preescolares-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherEscuela de Psicología de la Facultad de Ciencias Sociales de la Pontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/20237/16747
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es-ES
dc.sourcePsykhe; Vol. 4 Núm. 1 (1995)es-ES
dc.source0718-2228
dc.titleAdaptación, construcción y prueba preliminar de un método de integración sensorial para niños con deficiencia visual severaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record