• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item

Programa Educativo y Modelo de Evaluación. Programa Interactivo para el Desarrollo de la Educación Básica Fundar: Una Propuesta de Sistematización

Educational Program and Assessment Modelo Interactive Program for the Development of the Elementary Education Fundar: A Proposal of Systematization

Author
Cuadrado, Blanca

Sanhueza, Jorge

Lucchini, Graciela

Full text
http://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/20441
Abstract
A partir del análisis del contexto educacional que ha caracterizado las políticas de desarrollo social en los últimos años, se sistematiza uno de los programas educativos que la Fundación Educacional Arauco ha desarrollado desde 1991. Para presentar la sistematización, se realiza un análisis de la situación en relación a las variables que inciden en la calidad de la educación y se propone el modelo de programa educativo y el modelo de evaluación que se ha desarrollado para dar cuenta de los principales resultados que se busca alcanzar en la intervención. La sistematización lograda, constituye una reflexión y análisis de la práctica y del trabajo que se ha llevado a cabo con el sistema municipal de educación básica, en comunas de altos índices de pobreza
 
From an overview of the educational context that has characterized social development policics in the last few years, this article presents the systematization of one of the educational programs that Arauco Educational Foundation has implementcd since 1991. An analysis Of the situation considering the variables that affcct the educational quality and a proposal Of an educational program model and its assessment model that has been constructed to point out its main achievements, are the central components of the discussion. Its results bring out a reflection of the practice and work that have been carried out in the public elementary educational system, within counties of high rates in poverty.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB