Reliability and Validity of the Learning and Study Strategies Inventory (LASSI) in a Sample of Students From the Metropolitan Region in Chile
Confiabilidad y Validez del Learning and Study Strategies Inventory (LASSI) en una Muestra de Estudiantes de la Región Metropolitana
Author
Badenier, Carola
Abstract
The Learning and Study Strategies Inventory (Weinstein, Palmer & Schulte, 1987) is a diagnostic, assessment, and orientation instrument concerning study and learning methods and strategies used by students that contribute significantly to their academic success. This article summarizes the study of LASSI's psychometric characteristics and its possible use in Chile. The reliability of this instrument was similar to preceding versions in Spanish. Factorial analysis showed a structure Of four elements, and correlations with academic performance were significant. El Learning and Study Strategies Inventory (Weinstein, Palmer & Schulle, 1987) es un instrumento de tipo diagnóstico, evaluativo y orientador acerca de métodos y estrategias de estudio y aprendizaje que son utilizadas por el alumno y que contribuyen significativamente al éxito del estudiante. Este artículo resume la investigación acerca de las características psicométricas de LASSI y su posible utilización cn Chile, La confiabilidad del instrumento resultó semejante a versiones anteriores en castellano. El análisis factorial reflejó una estructura de cuatro factores y las correlaciones con el rendimiento académico fueron significativas.