Dramatic Play, Early Childhood Education, and School Learning
El Juego Dramático, la Educación Infantil y el Aprendizaje Escolar
Author
Sarlé, Patricia
Abstract
The purpose of this article is to present some of the results of a teaching research which aimed to understand the relationships between social dramatic play and the acquisition of specific learnings. The relationships between playing and learning were studied in Kindergarden rooms, through a series of dramatic game proposals specially designed to relate playing with school contents. Unlike Other studies on social dramatic play, the playing situations were studied in real school settings trying to find precisely the teaching effect or the value that this kind of playing may have for the construction of knowledge, aptitudes or abilities El propósito de este artículo es presentar algunos de los resultados de una investigación didáctica cuyo objetivo era comprender las relaciones entre el juego sociodramático y la adquisición de aprendizajes específicos. Las relaciones entre juego y enseñanza se estudiaron en salas de Jardín de Infantes a partir de una serie de propuestas de Juego Dramático diseñadas especialmente para vincular al juego con los contenidos escolares. A diferencia de otros trabajos sobre juego sociodramático, las situaciones de juego se desarrollaron en contextos escolares reales buscando precisar el alcance didáctico y el valor que este tipo de juego puede tener en la construcción de nuevas nociones, aptitudes o facultades