• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item

Time Management in 12 Chilean Kindergarten Classrooms: Recess, Snack and a Little Teaching

Gestión del Tiempo en 12 Salas Chilenas de Kindergarten: Recreo, Colación y Algo de Instrucción

Author
Strasser, Katherine

Lissi, María Rosa

Silva, Macarena

Full text
http://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/20523
10.4067/S0718-22282009000100008
Abstract
This study examined time management in 12 kindergarten classrooms from 9 Chilean schools with diverse sources of funding and socioeconomic status (SES). We conducted 33 observations in the 12 classrooms (average duration 197 minutes), and determined the amount of time devoted to different activities. More than half of the time in these classrooms was spent in non-instructional activities such as recess, snack, and managing the children’s behavior. Additionally, the distribution of instructional time is not in accordance with current fi ndings regarding the activities that are more fruitful for children’s development. These results are independent of the schools’ source of funding and SES.
 
Este estudio examinó la gestión del tiempo en 12 salas de kindergarten chilenas de la Región Metropolitana pertenecientes a 9 establecimientos de diversos tipos de dependencia y niveles socioeconómicos (NSE). Para ello se realizó un total de 33 observaciones en las 12 salas (promedio de duración de 197 minutos) y se determinó en qué tipo de actividades se invertía el tiempo. Más de la mitad de la jornada en las salas de la muestra se dedicó a actividades no instruccionales, como juego inestructurado, colación (merienda) y manejo conductual. El tiempo dedicado a actividades instruccionales no se distribuyó de acuerdo a los hallazgos actuales sobre las actividades más productivas para el desarrollo de los niños. Estos resultados fueron independientes del tipo de dependencia y NSE de los establecimientos.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Knowledge and preventive practices regarding cavities and gingivitis among Kindergarten teachers fron the National Board of Kindergartens of Santiago 

    Vásquez, Pamela. Revista Chilena de Salud Pública; Vol. 12 Núm. 2 (2008); p. 64-72
  • Gestión del Tiempo en 12 Salas Chilenas de Kindergarten: Recreo, Colación y Algo de Instrucción 

    Strasser, Katherine; P. Universidad Catolica de Chile; Lissi, Marìa Rosa; P. Universidad Catòlica de Chile; Silva, Macarena; P. Universidad Catòlica de Chile. Psykhe; Volumen 18, Número 1 (2009)
  • Knowledge and preventive practices regarding cavities and gingivitis among Kindergarten teachers fron the National Board of Kindergartens of Santiago 

    Vásquez, Pamela. Revista Chilena de Salud Pública; Vol. 12 Núm. 2 (2008); p. 64-72
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB