Show simple item record

Actitudes de los Estudiantes de Pedagogía de las Regiones del Bío Bío y la Araucanía de Chile hacia la Presencia de Niños Inmigrantes en la Escuela: Análisis Diferenciales

dc.creatorNavas, Leandro
dc.creatorSánchez, Alejandra
dc.date2010-12-31
dc.identifierhttp://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/20551
dc.identifier10.4067/S0718-22282010000100004
dc.descriptionThe principal objective of the study was to analyze attitudes towards multicultural education in a group of Chileans student teachers. The design was exploratory, descriptive and correlational. Onehundred and seventeen individuals aged 17 to 33 participated and were given the Multicultural Education Scale of Attitudes (Cabrera, Espín, Marín & Rodríguez, 1997a). Results indicated that the selected instrument presented acceptable psychometric properties and the individuals’ attitudes showed a favorable trend, with the exception of the variable named negative multiculturality. However, a significant number of individuals showed intermediate attitudes, which could indicate subtle prejudice. Better attitudes were observed among women and in individuals who have been associated with immigrants.en-US
dc.descriptionEl objetivo principal del estudio fue analizar las actitudes hacia la educación multicultural de un grupo de estudiantes chilenos de pedagogía. El diseño fue exploratorio, descriptivo y correlacional. Participaron 117 individuos de 17 a 33 años, a los que se les administró la Escala de Actitudes hacia la Educación Multicultural (Cabrera, Espín, Marín & Rodríguez, 1997a). Los resultados indicaron que el instrumento presentó propiedades psicométricas aceptables y que las actitudes de los individuos mostraron una tendencia favorable, excepto en la variable multiculturalidad negativa. No obstante, un número importante de participantes mostró una actitud intermedia, la cual podría indicar un prejuicio sutil. Se observaron mejores actitudes en las mujeres y en los individuos que se han relacionado con personas inmigrantes.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherEscuela de Psicología de la Facultad de Ciencias Sociales de la Pontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/20551/17009
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es-ES
dc.sourcePsykhe; Vol. 19 Núm. 1 (2010)es-ES
dc.source0718-2228
dc.subjectattitudeen-US
dc.subjectimmigrationen-US
dc.subjectmulticultural educationen-US
dc.subjectprejudiceen-US
dc.subjectactitudes-ES
dc.subjectinmigraciónes-ES
dc.subjecteducación multiculturales-ES
dc.subjectprejuicioes-ES
dc.titleAttitudes of Student Teachers in the Bío Bío and Araucanía Regions of Chile towards the Presence of Immigrant Children in Schools: Differential Analysisen-US
dc.titleActitudes de los Estudiantes de Pedagogía de las Regiones del Bío Bío y la Araucanía de Chile hacia la Presencia de Niños Inmigrantes en la Escuela: Análisis Diferencialeses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record