• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item

La Categoría de Trabajo en la Teoría del Desarrollo de Vigotsky

Author
Baquero, Ricardo

Full text
http://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/20727
Abstract
The work category —in line with marxist anthropology- condenses, within the Vigotskian production, the issue of the object of the psychological discipline as well as the delimitation of analysis units for the approach to the Higher Psychological Processes. The object of Vigotskian psychology Will be the constitution of conscious and voluntary forms of psychological operations, those manifested in an excludings way by man and which are derived from work processes. The analysis units selected by Vigotsky —instrumental activity and social interaction- Will reflect the doubly mediated character of human work according to the marxist conception. Finally, consideration Will be given to the fact that work processes also supply a crucial metaphor for the understanding of Vigotskian conception about education and its place in subjective development processes.
 
La categoría de trabajo -en línea con la antropología marxista- condensa en la obra vigotskiana tando el problema del objeto de la disciplina psicológica como la delimitación de unidades de análisis para el abordaje de los Procesos Psicológicos Superiores. El objeto de la psicología vigotskiana será la constitución de formas conscientes y voluntarias de funcionamiento psicológica, aquéllas puestas de manifiesto en forma excluyente por el hombre y derivadas de los procesos de trabajo. Las unidades de análisis escogidas por Vigotsky -la actividad instrumental y la interacción social- reflejarán el carácter doblemente mediado del trabajo humano según la concepción marxista. Por último, se considerará que los procesos de trabajo suministran también una metáfora crucial para la comprensión de la concepción vigotskiana acerca de la educación y su lugar en los procesos de desarrollo subjetivo.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB