• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item

Implicit Learning: Critical Aspects of its Definition and some of its Implicances

Aprendizaje Implícito: Aspectos Críticos de su Definición y algunas de sus Implicancias

Author
Sun, Yulan

Full text
http://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/21053
Abstract
The term "implicit leaming" was coined by A.S. Reber in 1965; it refers to the acquisition of complex knowledge that takes place incidentally and without awareness of what has been acquired. Within the context of an increased interest in the unconscious cognition in general, in the last two decades there has been a burst of the interest on implicit leaming, new experimental paradigms have been developed and its essentials features and the kind of representations implicated, among others, are being debated. The critical aspects of the reberian definition of the concept and the evidence that supports or contradicts it are reviewed. Some of its implications and potential applications in the educational field are also commented
 
En 1965 A.S. Reber acuñó el término "aprendizaje implícito" para referirse a la adquisición de conocimiento complejo que ocurre de manera incidental y sin que el aprendiz tenga conciencia del conocimiento adquirido. En el contexto de un mayor interés general por la cognición no consciente, durante las últimas dos décadas ha habido una explosiva reedición del interés por el aprendizaje implícito, se han desarrollado nuevos paradigmas experimentales y se debaten sus propiedades esenciales y el tipo de representaciones implicadas, entre otros. El artículo revisa los aspectos críticos de la definición reberiana del concepto y la evidencia que los apoya o contradice. Además, se comentan algunas de sus implicancias y posibles aplicaciones en el campo educacional.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB