Show simple item record

Razonamiento Físico en Preescolares: Un Análisis Microgenético

dc.creatorGutiérrez Romero, Mario Fernando
dc.date2005-12-31
dc.identifierhttp://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/21109
dc.identifier10.4067/S0718-22282005000200009
dc.descriptionThis research addresses preschoolers' intuitive understanding of rectilinear movement and some variables which affect it, and your changes in isomorphic situations. The sample is composed of 30 boys and girls between the ages of 5.0 and 5.5 years, selected randomly from one private preschool educational institution in Cali (Colombia). The experimental material consists of four isomorphic situations based on a task by Chen and Klahr (1999). The average number of actions increased significantly between sessions, strategies undertaken by the children are organized in more complex series and with greater effectiveness. Intuitive conceptions of rectilinear movement changed between sessions. en-US
dc.descriptionEsta investigación abordó la comprensión intuitiva por parte de preescolares del movimiento rectilíneo y de algunas variables que lo afectan, y sus transformaciones en situaciones insomórficas reiteradas. La muestra estuvo conformada por 30 niños y niñas con una edad entre 5.0 y 5.5 años de edad seleccionados al azar, de una institución de educación preescolar de carácter privado de Cali (Colombia). Se presentaron cuatro situaciones isomórficas basadas en una tarea de Chen y Klahr (1999). El porcentaje de acciones aumentó entre sesiones, las estrategias emprendidas por los niños se organizaron en series más complejas y con una efectividad mayor. Las concepciones implícitas del movimiento rectilíneo cambiaron a medida que avanzaban las sesiones.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherEscuela de Psicología de la Facultad de Ciencias Sociales de la Pontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/21109/17447
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es-ES
dc.sourcePsykhe; Vol. 14 Núm. 2 (2005)es-ES
dc.source0718-2228
dc.subjectimplicit conceptionsen-US
dc.subjectphysics in early childhood educationen-US
dc.subjectunderstanding of rectilinear movementen-US
dc.subjectconcepciones implícitases-ES
dc.subjectfísica en preescolares-ES
dc.subjectcomprensión del movimiento rectilíneoes-ES
dc.titlePhysics Reasoning in Early Childhood Education: A Microgenetic Analysisen-US
dc.titleRazonamiento Físico en Preescolares: Un Análisis Microgenéticoes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record