• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item

Development of Observation Skills in School Leadership Training Through Lesson Videos

Desarrollo de Habilidades de Observación en la Formación de Liderazgo Escolar a Través de Videos de Clases

Author
Müller , Magdalena

Volante, Paulo

Grau, Valeska

Preiss, David D.

Full text
http://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/21293
10.7764/psykhe.23.2.713
Abstract
The study evaluates the effectiveness of an intervention conducted in Chile aimed at developing observation skills in teachers who participated in an educational leadership training program with an emphasis on instructional influence practices. It was a blended program that used a video training strategy consisting in simultaneous and extensive exposure to videos and classroom observation practices. A pre-post video observation task was completed by 171 participants during a five-month training period. The focus of the participant’s observations was analyzed and operationalized in the notion of instructional triangle. This measure allows exploring how focused or distributed the viewer’s attention is regarding the 3 dimensions of the triangle: teacher performance, student activity, or curriculum content. Parametric statistical tests using Student’s t-test for related samples were performed for the comparison of means. Modes of observation were also analyzed, which revealed a descriptive, interpretive, or evaluative emphasis. Significant changes were observed in the pattern and mode of their observations, which indicates that video training strategies are effective for developing instructional leadership skills.
 
El estudio evalúa la efectividad en Chile de una intervención en el desarrollo de habilidades de observación de sala de clases en el marco de un programa de formación en liderazgo educacional con énfasis en prácticas de influencia instruccional. Se aplicó una estrategia de video formación a través de un formato semi-presencial con exposición simultánea y masiva a videos y prácticas de observación de clases. Se analizaron 171 registros de observación aplicados como pre y post-test en un lapso de 5 meses. Se analizó el foco con que observaban, operacionalizado en la noción de triángulo instruccional. Este permite apreciar cuán centrada o distribuida está la atención del observador en el desempeño del docente, la actividad del estudiante o el contenido curricular. Se realizaron pruebas de comparación de medias, utilizando la prueba t de Student para muestras relacionadas. También se analizaron las modalidades de observación, detectando énfasis descriptivos, interpretativos o evaluativos. Se evidencian cambios significativos en el patrón y modalidad de observación, lo que permite afirmar que las estrategias de video formación son efectivas para desarrollar habilidades de liderazgo instruccional.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB