• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item

Construction of Cuba’s country image: analysis of the creation of national identity from the adversiting spot

Construcción de la imagen país Cuba: análisis de la conformación de la identidad nacional desde el spot publicitario;
Construção do image país Cuba: análise da conformação da identidade nacional a partir do spot publicitário

Author
Rodríguez-Bazan, Grettel

Rodríguez-Ayala, Raúl

Espinosa-Perdomo, Lisvel

Full text
http://ojs.uc.cl/index.php/cdi/article/view/18767
10.7764/cdi.44.1559
Abstract
The aim of this paper is to characterize Cuba’s country image through the spots broadcasted by Cubavisión Internacional. For the development of the analysis categories, we used the content analysis method. The results of the investigation show that, in the advertising spots analyzed, Cuba’s country image is poorly represented, based on stereotyped advertising themes and signs, as well as unrepresentative topics of the nation. Advertising signs are used to refer features of the Cuban population and promote tourism, hospitality and consumption of national products.
 
Este artículo tiene como objetivo caracterizar la imagen país Cuba mediante los spots transmitidos por Cubavisión Internacional. Para el desarrollo de las categorías de análisis se aplica el método análisis de contenido. Entre los resultados de la investigación, se determina que los spots publicitarios analizados representan de modo deficiente la imagen país Cuba, a partir de temas y signos publicitarios estereotipados y tópicos poco representativos de la nación. Los signos publicitarios se emplean para referir rasgos de la población cubana y promover el turismo, la hostelería y el consumo de productos nacionales.
 
O objetivo deste artigo é caracterizar a imagem País Cuba através dos spots transmitidos pelo canal Cubavisión Internacional. Para o desenvolvimento das categorias de análise, são aplicados os método de análise de conteúdo. Entre os resultados da pesquisa, constata-se que nos spots publicitarios analisados, a imagem do país de Cuba está sub-representada, baseada em temas e sinais estereotipados pouco representativas da nação. Sinais publicitários são usados para se referir às características da população cubana e promover o turismo, a hospitalidade e o consumo de productos nacionais.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB