• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item

Teach Journalism for Reading and Narrating the Society of the 21st Century

Enseñar periodismo para leer y narrar la sociedad del siglo XXI

Author
MANRIQUE GRISALES, JORGE

Full text
http://ojs.uc.cl/index.php/cdi/article/view/22183
10.7764/cdi.30.417
Abstract
This is an article of reflection that collects some questions about journalism and its impact on society. A scan of the debates that have been raised inLatin America from scenarios such as Felafacs, Claep, SIP, Fnpi and Unesco, among others. Similarly, different visions are confronted fromacademy, media and researchers who investigate the place of the job to inform the complex world of communication and social sciences. Outliningsome proposals and trends in the training of journalists with the challenges the new social contexts and the emergence of the formats associatedwith the use of ICT, the role of teachers, the curriculum components and new training spaces generated between media and academy.
 
Este artículo de reflexión recoge algunas preguntas en torno al periodismo y su impacto en la sociedad. Se hace un rastreo de los debates que se han planteado en Latinoamérica desde escenarios como Felafacs, Claep, SIP, Fnpi y Unesco, entre otros. De igual forma, se confrontan distintas visiones desde la academia, los medios y los investigadores que indagan por el lugar del oficio de informar en el complejo mundo de la Comunicación y las Ciencias Sociales. Se exponen algunas propuestas y tendencias en la formación de periodistas, teniendo como retos los nuevos contextos sociales y la emergencia de los formatos asociados al uso de las TIC, el rol de los docentes, los componentes curriculares y los nuevos espacios de formación generados entre medios y academia
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Periodismo interpretativo: una explicación ideológica 

    MÜLLER, JOHN. Cuadernos.info; núm. 4: TEMAS GENERALES; 109-129
  • Periodismo interpretativo: una explicación ideológica 

    Muller, John. Cuadernos.info ; Núm. 4-5 (1988): TEMAS GENERALES; 109-129
  • Passive or pro-active Sports journalism? The coverage of FIFAGate in the sports press in Mexico and Spain 

    Márquez-Ramírez, Mireya; Universidad Iberoamericana Ciudad de México; Rojas, José Luis; Universidad de Sevilla. Cuadernos.info; núm. 40: Comunicación y Opinión Pública; 173-188
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB