• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item

Advertising and media agency against the change in the media ecosystem

La publicidad y la agencia de medios frente al cambio en el ecosistema mediático;
A publicidade e a agência de meios de comunicação diante da mudança no ecossistema da mídia

Author
Martín-Guart, Ramon

Fernández Cavia, José

Full text
http://ojs.uc.cl/index.php/cdi/article/view/22743
10.7764/cdi.34.572
Abstract
The advertising industry is experiencing a structural change resulting from a closer relationship between technology and media. The objective of this article is to examine the challenge faced by advertising professionals in this new media ecosystem. In order to do so, an exploratory research to analyze the opinions of professionals has been conducted through a survey distributed via Internet, primarily in Spain and Latin America. The results identify how the transformation of traditional media is towards a multi-platform conversion, which makes it easier for individuals to access audiovisual contents permanently. In this regard, new points of contact with the consumer emerge as a result of interactions with mobile devices and social networks, evolving towards marketing 4.0, where the capacity to anticipate trends prevails, considering that each brand must know what consumers need before they require it.
 
El sector de la publicidad vive una situación de cambio estructural, consecuencia de una mayor cercanía entre tecnología y medios de comunicación. El objetivo de este artículo es reflexionar sobre los desafíos a los que se enfrentará el profesional de la publicidad en este nuevo ecosistema mediático. Para ello se ha planteado una investigación exploratoria destinada a recabar la opinión de los profesionales mediante una encuesta vía Internet, distribuida en España y Latinoamérica principalmente. Los resultados plasman cómo la división actual de medios tradicionales tiende a una conversión multiplataforma que facilita que el individuo acceda permanentemente a contenidos audiovisuales. En este sentido, surgen nuevos puntos de contacto con el consumidor, derivados de la interacción con los dispositivos móviles y las redes sociales, evolucionando hacia el marketing 4.0, donde prevalece la predicción y la capacidad de anticipar tendencias, ya que cada marca debe conocer lo que el cliente necesita antes de que lo requiera.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Desigualdad, clase media y territorio en Chile: ¿clase media global o múltiples mesocracias según territorios? 

    Mac-Clure, Oscar; Universidad de Los Lagos, Santiago, Chile.; Barozet, Emmanuelle; Universidad de Chile, Santiago, Chile.; Maturana, Victor; Nazca Consultores, Santiago, Chile.. Revista EURE - Revista de Estudios Urbano Regionales; Vol. 40, núm. 121 (2014)
  • Social Media Live Streaming: case study and design of an analysis matrix 

    Apablaza-Campos, Alexis; Universitat Pompeu Fabra; Codina, Lluís; Universitat Pompeu Fabra. Cuadernos.info; núm. 43: Transformaciones del cine contemporáneo en Iberoamérica; 161-180
  • Social media, branding and consumption: An analyze of communication value chains 

    Arriagada, Arturo; Universidad Adolfo Ibáñez; De Simone, Liliana; Pontificia Universidad Católica de Chile. Cuadernos.info; núm. 42: Social media, branding y consumo; 12-15
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB