Show simple item record

Reconfiguración de las dinámicas de la industria radiofónica colombiana en el ecosistema digital;
Reconfiguração da dinâmica da indústria da rádio colombiana no ecossistema digital

dc.creatorBarrios-Rubio, Andrés
dc.creatorGutiérrez-García, Maria
dc.date2017-12-30
dc.date.accessioned2021-04-20T16:39:33Z
dc.date.available2021-04-20T16:39:33Z
dc.identifierhttp://ojs.uc.cl/index.php/cdi/article/view/23371
dc.identifier10.7764/cdi.41.1146
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/166051
dc.descriptionICTs reconfigure the radio-audience relationship, a phenomenon in which the industry establishes routes of action and sets a field of work in the permanent construction of the social fabric. This work seeks to understand and determine the preparation of the media to meet the challenges of the digital environment of the audience, through a methodology that combines quantitative (monitoring of their actions on the air, social networks, web-r@dio) and qualitative tools (semi-structured interview, analysis of the messages and the composition of the web-r@dio. The results show an integrated antenna and screen strategy, in 360º, to capture the attention of the listener-user.en-US
dc.descriptionLas TIC reconfiguran la relación radio-audiencia, fenómeno en el que la industria establece rutas de acción y fija un campo de trabajo en la construcción permanente del entramado social. Este trabajo busca comprender y determinar la preparación que tiene el medio para afrontar los retos del entorno digital de las audiencias, mediante una metodología que combina herramientas cuantitativas (seguimiento de sus acciones en antena, redes sociales, web-r@dio) y cualitativas (entrevista semiestructurada, análisis de los mensajes y la composición de la web-r@dio). Los resultados evidencian una estrategia integrada de antena y pantalla, en 360º, para captar la atención del oyente-usuario.  es-ES
dc.descriptionAs TIC reconfiguram a relação rádio-audiência, um fenômeno em que a indústria estabelece rotas de ação e estabelece um campo de trabalho na construção permanente do tecido social. Com uma metodologia que combina ferramentas quantitativas (monitoramento das ações no ar, redes sociais, web-r@dio) e qualitativa (entrevista semi-estruturada, análise das mensagens e composição da web-r@dio), este trabalho visa compreender e determinar a preparação do meio para enfrentar os desafios colocados pelo ambiente digital do público. Os resultados mostram uma estratégia de tela e antena integrada, em 360º, para capturar a atenção do usuário ouvinte.pt-BR
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.languageeng
dc.publisherFacultad de comunicaciones de la Pontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://ojs.uc.cl/index.php/cdi/article/view/23371/18947
dc.relationhttp://ojs.uc.cl/index.php/cdi/article/view/23371/18951
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/es-ES
dc.sourceCuadernos.info ; Núm. 41 (2017): Comunicación y Política; 227-243es-ES
dc.source0719-367X
dc.subjectweb-r@adioen-US
dc.subjectradioen-US
dc.subjectaudienceen-US
dc.subjectbusiness modelen-US
dc.subjectproductive routineen-US
dc.subjectweb-r@adioes-ES
dc.subjectradioes-ES
dc.subjectaudienciaes-ES
dc.subjectmodelo de negocioes-ES
dc.subjectrutina productivaes-ES
dc.subjectweb-r@adiopt-BR
dc.subjectrádiopt-BR
dc.subjectpúblicopt-BR
dc.subjectmodelo de negóciospt-BR
dc.subjectrotina produtivapt-BR
dc.titleReconfiguration of the dynamics of the Colombian radio industry in the digital ecosystemen-US
dc.titleReconfiguración de las dinámicas de la industria radiofónica colombiana en el ecosistema digitales-ES
dc.titleReconfiguração da dinâmica da indústria da rádio colombiana no ecossistema digitalpt-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record