• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Intention of student behavior related to the sustainable development goals, based on the theory of planned behavior

Intención del comportamiento de estudiantes relacionada a los objetivos de desarrollo sostenible, basado en la teoría del comportamiento planificado

Author
Silva Munar, José Luis

Galleguillos Cortés, Carlos

Hurtado Cailly, Rubén

Saavedra Godoy, Aníbal

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/6547
10.4067/S0718-07052021000100157
Abstract
This study aims to determine the intention of future behavior of undergraduate students, concerning the Sustainable Development Goals (SDGs), which is based on the Theory of Planned Behavior. The methodology applied refers to a non-experimental cross-sectional cohort research statistically modeled from structural equations. 213 students from a Chilean Public University were evaluated. The research data were tabulated considering the variables intention, attitude, subjective norm and Perceived Behavioural Control (PBC). The results of the hypothesized model partially support the validity of the Theory of Planned Behavior, that is, the intention of the students determined by the individual beliefs and motivations of the individual. The findings must be understood according to the limitations of the study. Finally, the implications and future lines of research are presented.
 
Este estudio tiene como propósito determinar la intención del comportamiento futuro de estudiantes de pregrado, con respecto a los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS), la que es fundamentada a partir de la Teoría del Comportamiento Planificado. La metodología que se aplica se refiere a una investigación no experimental de cohorte transversal modelado estadísticamente a partir de ecuaciones estructurales. Se evaluaron a 213 estudiantes de una Universidad Pública Chilena. Los datos de investigación se tabularon considerando las variables intención, actitud, norma subjetiva y control del comportamiento percibido (PBC). Los resultados del modelo hipotetizado apoyan parcialmente la validez de la Teoría del Comportamiento Planificado, esto es la intención de los estudiantes determinada por las creencias individuales y motivaciones propias del individuo. Los hallazgos deben ser comprendidos de acuerdo a las limitaciones del estudio. Finalmente, se presentan las implicancias y las futuras líneas de investigación.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB