Premises for teaching of oral expression in Chile
Premisas para la enseñanza de la expresión oral en Chile
Author
Rosas, Claudia
Andrade, Edith
Cárdenas, Alejandra
Sommerhoff, Jorge
Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/655510.4067/S0718-07052021000100251
Abstract
The present study contains some teaching basic premises for the oral expression in Chile. Previously, we analyse the approach that this aspect receives from the Ministry of Education, specifically, through the Language and Literature Subject Study Plans and Programs. It is found that the latter do not reproduce the holistic and integrative conception of teaching declared in the Curricular Bases. Finally, an initial set of criteria is provided to evaluate the Chilean formal oral speech, which combines the general foundations presented with the studies currently available on this variety. El presente estudio contiene algunas premisas básicas para la enseñanza de la expresión oral en Chile. Previamente, se analiza el enfoque que recibe este aspecto desde el Ministerio de Educación, específicamente, a través de los Planes y Programas de Estudio de la asignatura de Lengua y Literatura. Se constata que estos últimos no reproducen la concepción holística e integradora de la enseñanza declarada en las Bases curriculares. Finalmente, se proporciona, a modo inicial, un conjunto de criterios para evaluar el habla oral formal de Chile, que combina los fundamentos generales presentados con los estudios actualmente disponibles sobre dicha variedad.