Where to?: An Itinerary from which We Can Learn
¿Hacia dónde ?: Un itinerario del que podemos aprender
dc.creator | Arzola, Sergio | |
dc.date | 1995-01-01 | |
dc.date.accessioned | 2021-06-01T12:38:31Z | |
dc.date.available | 2021-06-01T12:38:31Z | |
dc.identifier | http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/23667 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/167293 | |
dc.description | Three issues are considered in this paper, having as a background the results of a time sustained research line; they are: what happens to Secondary School students after they graduate, under the perspective of a consideration about the “what for” and the inclusion of this aspect as a criterion to recognize the system’s quality and equity; second, the principles, proposals and expectations that can be set upon the pedagogical actors, are analyzed based on these issues considering the modernity and postmodernity dispute; and third, the meaning of this long research experience for the researchers is also examined. | en-US |
dc.description | Teniendo en cuenta los resultados de una línea de investigación sostenida en el tiempo, el autor reflexiona sobre los tres aspectos: lo que acontece con los alumnos luego que egresan de la Educación Media bajo la perspectiva de una reflexión sobre el para qué y la consideración de este aspecto como un criterio para reconocer la calidad y equidad del sistema; un análisis de los principios, propuestas y expectativas que pueden ser formulados a los actores pedagógicos a partir de los antecedentes anteriores, incorporando la problemática de la modernidad y postmodernidad; un análisis de significado de esta larga experiencia de investigación para los investigadores. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación de la Pontificia Universidad Católica de Chile | es-ES |
dc.relation | http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/23667/19065 | |
dc.source | Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 16 Núm. 1 (1995): Educación media; 149-173 | es-ES |
dc.source | 0719-0409 | |
dc.title | Where to?: An Itinerary from which We Can Learn | en-US |
dc.title | ¿Hacia dónde ?: Un itinerario del que podemos aprender | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Pensamiento Educativo
[0-9]{4}