Show simple item record

¿Hacia dónde ?: Un itinerario del que podemos aprender

dc.creatorArzola, Sergio
dc.date1995-01-01
dc.date.accessioned2021-06-01T12:38:31Z
dc.date.available2021-06-01T12:38:31Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/23667
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/167293
dc.descriptionThree issues are considered in this paper, having as a background the results of a time sustained research line; they are: what happens to Secondary School students after they graduate, under the perspective of a consideration about the “what for” and the inclusion of this aspect as a criterion to recognize the system’s quality and equity; second, the principles, proposals and expectations that can be set upon the pedagogical actors, are analyzed based on these issues considering the modernity and postmodernity dispute; and third, the meaning of this long research experience for the researchers is also examined.en-US
dc.descriptionTeniendo en cuenta los resultados de una línea de investigación sostenida en el tiempo, el autor reflexiona sobre los tres aspectos: lo que acontece con los alumnos luego que egresan de la Educación Media bajo la perspectiva de una reflexión sobre el para qué y la consideración de este aspecto como un criterio para reconocer la calidad y equidad del sistema; un análisis de los principios, propuestas y expectativas que pueden ser formulados a los actores pedagógicos a partir de los antecedentes anteriores, incorporando la problemática de la modernidad y postmodernidad; un análisis de significado de esta larga experiencia de investigación para los investigadores.  es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Filosofía y Ciencias de la Educación de la Pontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/23667/19065
dc.sourcePensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 16 Núm. 1 (1995): Educación media; 149-173es-ES
dc.source0719-0409
dc.titleWhere to?: An Itinerary from which We Can Learnen-US
dc.title¿Hacia dónde ?: Un itinerario del que podemos aprenderes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record