• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Development of Language in the Pre-School Pupil: Some Results

El desarrollo del lenguaje en el preescolar: algunos resultados

Author
Herrera, María Olivia

Pandolfi, Ana María

Mathiesen de Gregori, María Elena

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/24101
Abstract
The present work deals with a revision of descriptive studies elaborated by the article’s authors on child language acquisition, whose mother tongue is standard chilean spanish. We analysed the language production of children whose age ranged from two to five years, taking different linguistic levels into account.  In the first place, the linguistic levels are described and, further on, the main aim of research is focussed on the evaluation of language development improvement in poor children who attend nursey schools and others who do not. Besides, associations are established between characteristics of the adults in charge of the children, as well as the linguistic style employed by them, together with the improvement regarding the children’s linguistic development.  This work ends with recommendations about the type of linguistic interaction a child should get, which apparently could influence the improvement of the child’s linguistic competence.
 
Este trabajo presenta, en primer lugar, una revisión de estudios descriptivos realizados por los autores del artículo sobre la adquisición del lenguaje del niño entre dos y cinco años de edad, cuya lengua materna es el castellano de Chile, desde la perspectiva de diferentes niveles lingüísticos. En segundo lugar, presenta la evaluación que realizaron sobre el avance en el desarrollo del lenguaje en niños pobres que asisten y no asisten a jardines infantiles; y las asociaciones entre características del adulto a cargo del niño así como el estilo lingüístico utilizado y los avances en desarrollo lingüístico.  Finaliza con recomendaciones sobre el tipo de interacción lingüística que debiera recibir el niño y que aparentemente influye en el avance del lenguaje infantil.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB