Show simple item record

Videoconferencia y su impacto en educación

dc.creatorCasas, Ignacio
dc.creatorIsaac, Carlos
dc.creatorSoto, Juan Carlos
dc.creatorVásquez, Marcelo
dc.date1997-01-01
dc.date.accessioned2021-06-01T12:39:01Z
dc.date.available2021-06-01T12:39:01Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/24609
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/167414
dc.descriptionThe advance and development of communication technologies (Like the telephone, television and computer networks) and the need of promoting a change in the actual educational scheme (centered in providing resources for the teaching) have suggested the use of these technologies for the support of the teaching and learning. These technologies of telecommunications and information systems allow the improvement of the support materials available to students (Interactive multimedia training software, Virtual reality systems), to improve the quality of the interaction between teachers and students, etc. This article does a quick review of the technologies that can support the learning process, centering the analysis in the videoconferencing technology.en-US
dc.descriptionEl desarrollo y avance de tecnologías de comunicación (tales como el teléfono, la televisión y las redes de computadores) junto con la necesidad de provocar un cambio en el esquema educativo imperante (centrado en poner recursos al servicio de la enseñanza), han sugerido la utilización de estas tecnologías para apoyar el proceso enseñanza-aprendizaje.  Estas tecnologías de informática  y telecomunicaciones, permiten mejorar el material de apoyo disponible para los alumnos (software multimedial interactivo de autoinstrucción, sistemas de realidad virtual), mejorar la calidad de la interacción entre los alumnos y los profesores, etc. Este artículo hace una rápida revisión de las tecnologías que podrían apoyar este proceso de aprendizaje, centrando su análisis en la tecnología de videoconferencia.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Filosofía y Ciencias de la Educación de la Pontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/24609/19889
dc.sourcePensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 21 Núm. 2 (1997): Nuevas tecnologías en la escuela (y 2); 293-310es-ES
dc.source0719-0409
dc.titleVideo Conference and Its Impact on Educationen-US
dc.titleVideoconferencia y su impacto en educaciónes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record