Show simple item record

La mejora de la calidad y equidad educativa: una evaluación realista

dc.creatorCarnoy, Martin
dc.date2007-04-30
dc.date.accessioned2021-06-01T12:39:36Z
dc.date.available2021-06-01T12:39:36Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/25499
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/167496
dc.descriptionThough the efforts to increase access for the poor and improve the quality of their education are well intentioned, this paper argues that the cost of making these reforms work are much higher than international organizations pushing them recognize. Improving the quality of education in Latin America necessarily requires improving the quality of teaching, of educational management and the opportunity for students to learn. In turn, it is mandatory that academic subject coverage, the teaching of subject matter, as well as the capacity of educational managers to be instructional leaders, be improved. Besides, this improved capacity should be more equitably distributed. Thus, improving each level of education requires a tremendous effort to change teacher training, to improve educational management, to supervise curriculum delivery and to raise the level of student learning. It additionally demands that disadvantaged as well as advantaged children get access to the same quality of teaching resources and educational management. On the other hand, expanding enrollment successfully can still be considered a very important -and less expensive- educational system ‘reform’ and a way to increase the average achievement levels of those who attend school.en-US
dc.descriptionSi bien los esfuerzos por aumentar el acceso de los pobres a la educación y mejorar la calidad de ésta son bien intencionados, el artículo sostiene que el costo de hacer funcionar esas reformas es más alto que el contemplado por las organizaciones internacionales que las fomentan. Mejorar la calidad educativa en Latinoamérica requiere necesariamente mejorar la calidad de la docencia, la administración educacional y la oportunidad para que los alumnos aprendan. A su vez, es imperativo aumentar la cobertura de asignaturas y mejorar la docencia de éstas, capacitar a los administradores educacionales para ser líderes y distribuir más equitativamente esta capacidad mejorada, cambiar el perfeccionamiento de profesores, aumentar el nivel de aprendizaje estudiantil y supervisar el cumplimiento de los programas. Más aún, supone asegurar que los niños de todos los niveles socioeconómicos accedan por igual a una educación de calidad. Por otra parte, se plantea que el aumento exitoso de matrículas puede considerarse una “reforma” importante del sistema educacional, además de menos onerosa, para subir el nivel promedio de desempeño de aquellos que asisten a la escuela. es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Filosofía y Ciencias de la Educación de la Pontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/25499/20441
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourcePensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 40 Núm. 1 (2007): Políticas y estrategias de mejoramiento de la calidad de la educación; 103-130es-ES
dc.source0719-0409
dc.subjecteducational reformen-US
dc.subjectquality of educationen-US
dc.subjecttest scoresen-US
dc.subjectstudent achievementen-US
dc.subjectreforma educacionales-ES
dc.subjectcalidad de la educaciónes-ES
dc.subjectresultados de pruebases-ES
dc.subjectlogro estudiantiles-ES
dc.titleImproving quality and equity in latin American education: a realistic assessmenten-US
dc.titleLa mejora de la calidad y equidad educativa: una evaluación realistaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record