Show simple item record

“Para cada profesor, una revista”. La Revista de Educación y la formación de docentes en Chile. 1965-1970.

dc.creatorSilva Salinas, Camila
dc.date2010-04-30
dc.date.accessioned2021-06-01T12:39:38Z
dc.date.available2021-06-01T12:39:38Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/25545
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/167516
dc.descriptionThe new edition of the “Revista de Educación” in 1967, was released the same year in which the Ministry of Education implemented the Center of Improvement, Experimentation and Educational Research. This evidenciateS the importance of the continuous formation politics as a part of the Educational Reform. The schoolmasters diverse identities and personal careers, was faced giving an important role to the mission of the teachers in the reforming process, appealing to vocational aspects and trying to establish an imagined community of teachers, which will allow the settling of both a language and a mission in common. However, the tensions which existed between technical knowledge and teaching knowledge, made it impossible to really ensemble a community of teachers.en-US
dc.descriptionLa reedición de la Revista de Educación en 1967, el mismo año que entraba en funcionamiento el Centro de Perfeccionamiento, Experimentación e Investigación Pedagógica (CPEIP) del Ministerio de Educación, marcó la existencia de una política de formación continua como parte de la Reforma Educativa. La diversidad de identidades y trayectorias profesionales del profesorado, se enfrentó otorgándole gran centralidad a la misión de los docentes en la Reforma, apelando a aspectos vocacionales e intentando constituir una comunidad imaginada de docentes, que permitiera el establecimiento de un lenguaje y misión en común. Sin embargo, las tensiones existentes entre saberes técnicos y saberes pedagógicos, impidieron que se llegara a constituir una comunidad de docentes. es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Filosofía y Ciencias de la Educación de la Pontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/25545/20493
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourcePensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 46 Núm. 1 (2010): Dos siglos de educación: historia de Ideas,...; 187-203es-ES
dc.source0719-0409
dc.subjectcontinuous formationen-US
dc.subjecteducational reformen-US
dc.subjectimagined communityen-US
dc.subjectteachingen-US
dc.subjectteaching knowledgeen-US
dc.subjectformación continuaes-ES
dc.subjectreforma educativaes-ES
dc.subjectcomunidad imaginadaes-ES
dc.subjectdocenciaes-ES
dc.subjectsaber pedagógicoes-ES
dc.title“A journal for each teacher” The journal of education and teacher’ continuous professional development in Chile, 1965-1970en-US
dc.title“Para cada profesor, una revista”. La Revista de Educación y la formación de docentes en Chile. 1965-1970.es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record