• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Beyond the Reach of Teaching and Measurement: Methodology and Initial Findings of the Innsbruck Vignette Research

Más allá de la enseñanza y la medición: la metodología y las primeras conclusiones de la investigación con viñetas de la Universidad de Innsbruck

Author
Schratz, Michael

Westfall-Greiter, Tanja

F. Schwarz, Johanna

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/25629
10.7764/PEL.51.1.2014.22
Abstract
This contribution provides insights into the learning research being conducted at the University of Innsbruck, Austria, where the “Innsbruck Vignette Research” was developed. The research methodology, findings and potentials were presented to a broad international audience for the first time at the ICSEI Conference 2013 in Santiago, Chile. The vignette research was developed in a grant-funded project still in progress and is designed to gain access to students’ learning experiences in the classroom as they occur. The authors frame the research need out of which the methodology developed and describe the theoretical foundations of this particular form of qualitative phenomenologically grounded methodology. The vignette research is illustrated by a vignette reading. The significance of the Innsbruck Vignette Research for research into teaching and learning is presented as well as the extended development of the “vignette-driven interview” as a research method. Finally, the relevance of vignette work for teacher education and system development is discussed, including its application thus far in teacher qualification programs and professional learning communities in a nationwide school network of teacher leaders
 
Esta investigación contribuye al entendimiento del estudio sobre aprendizaje que está realizando la Universidad de Innsbruck en Austria, donde se llevó a cabo la “Investigación con viñetas de Innsbruck”. La metodología, hallazgos y proyecciones de la investigación fueron presentados por primera vez a un gran público internacional en el Congreso ICSEI 2013 (Congreso Internacional para la Efectividad y el Mejoramiento Escolar) en Santiago de Chile. La investigación con viñeta se ideó como parte de un proyecto subvencionado que aun sigue en proceso y que se ha diseñado para adquirir un mayor entendimiento sobre las experiencias de aprendizaje de los alumnos en la escuela, a medida que ocurren. Los autores explican la justificación de la investigación a partir de la cual se creó la metodología del estudio y además describen las bases teóricas de esta forma particular de metodología cualitativa fenomenológica. Se dan ejemplos de la investigación con viñetas mediante la lectura de viñetas. Se presenta la importancia de la Investigación con viñetas de Innsbruck para el estudio de la enseñanza y el aprendizaje, así como la contribución adicional de la “entrevista por viñetas” como un método de investigación. Finalmente, se analiza la relevancia del trabajo con viñetas en la formación de profesores y en el progreso del sistema educacional, donde se incluye su aplicación actual en los programas de formación de profesores y en las comunidades de aprendizaje profesional, a lo largo de una red escolar de profesores líderes a nivel nacional.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB