• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Santiago de Chile
  • Revista Gestión de las Personas y Tecnología
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Santiago de Chile
  • Revista Gestión de las Personas y Tecnología
  • View Item

Educators' opinion about technology and web platforms during the Covid-19 pandemic

Opinión de los educadores sobre la tecnología y las plataformas web durante la pandemia Covid-19

Author
Salas Rueda, Ricardo Adán

Castañeda Martínez, Ricardo

Ramírez Ortega, Jesús

Garcés Madrigal, Antonio

Full text
https://www.revistas.usach.cl/ojs/index.php/revistagpt/article/view/4860
10.35588/gpt.v14i40.4860
Abstract
Today, educators seek to meet the needs of students during the Covid-19 pandemic through the incorporation of Information and Communication Technologies (ICTs) in the teaching-learning process. The aim of this quantitative research is to analyze the perception of educators about the impact of technology and web platforms in the educational field through machine learning (linear regression). The sample is made up of 58 educators from the National Autonomous University of Mexico. The results of machine learning indicate that web platforms positively influence the performance of school activities through the use of mobile devices and flipped classroom. Likewise, web platforms positively influence the teaching process. Finally, educators use technological advances in the educational context to transform the school activities under the distance mode and update the courses in the times of Covid-19.
 
Hoy en día, los educadores buscan satisfacer las necesidades de los estudiantes durante la pandemia Covid-19 por medio de la incorporación de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TICs) en el proceso de enseñanza-aprendizaje. El objetivo de esta investigación cuantitativa es analizar la percepción de los educadores sobre el impacto de la tecnología y las plataformas web en el campo educativo por medio del aprendizaje automático (regresión lineal). La muestra está compuesta por 58 educadores de la Universidad Nacional Autónoma de México. Los resultados del aprendizaje automático indican que las plataformas web influyen positivamente la realización de actividades escolares por medio del uso de los dispositivos móviles y el aula invertida. Asimismo, las plataformas web influyen positivamente la labor docente. Por último, los educadores utilizan los avances tecnológicos en el contexto educativo para transformar las actividades escolares bajo la modalidad a distancia y actualizar los cursos en los tiempos de Covid-19.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB