Educators' opinion about technology and web platforms during the Covid-19 pandemic
Opinión de los educadores sobre la tecnología y las plataformas web durante la pandemia Covid-19
dc.creator | Salas Rueda, Ricardo Adán | |
dc.creator | Castañeda Martínez, Ricardo | |
dc.creator | Ramírez Ortega, Jesús | |
dc.creator | Garcés Madrigal, Antonio | |
dc.date | 2021-03-31 | |
dc.identifier | https://www.revistas.usach.cl/ojs/index.php/revistagpt/article/view/4860 | |
dc.identifier | 10.35588/gpt.v14i40.4860 | |
dc.description | Today, educators seek to meet the needs of students during the Covid-19 pandemic through the incorporation of Information and Communication Technologies (ICTs) in the teaching-learning process. The aim of this quantitative research is to analyze the perception of educators about the impact of technology and web platforms in the educational field through machine learning (linear regression). The sample is made up of 58 educators from the National Autonomous University of Mexico. The results of machine learning indicate that web platforms positively influence the performance of school activities through the use of mobile devices and flipped classroom. Likewise, web platforms positively influence the teaching process. Finally, educators use technological advances in the educational context to transform the school activities under the distance mode and update the courses in the times of Covid-19. | en-US |
dc.description | Hoy en día, los educadores buscan satisfacer las necesidades de los estudiantes durante la pandemia Covid-19 por medio de la incorporación de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TICs) en el proceso de enseñanza-aprendizaje. El objetivo de esta investigación cuantitativa es analizar la percepción de los educadores sobre el impacto de la tecnología y las plataformas web en el campo educativo por medio del aprendizaje automático (regresión lineal). La muestra está compuesta por 58 educadores de la Universidad Nacional Autónoma de México. Los resultados del aprendizaje automático indican que las plataformas web influyen positivamente la realización de actividades escolares por medio del uso de los dispositivos móviles y el aula invertida. Asimismo, las plataformas web influyen positivamente la labor docente. Por último, los educadores utilizan los avances tecnológicos en el contexto educativo para transformar las actividades escolares bajo la modalidad a distancia y actualizar los cursos en los tiempos de Covid-19. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Departamento de Tecnologías de Gestión de la Facultad Tecnológica de la Universidad de Santiago de Chile | es-ES |
dc.relation | https://www.revistas.usach.cl/ojs/index.php/revistagpt/article/view/4860/26003760 | |
dc.source | Revista Gestión de las Personas y Tecnología; Vol. 14 Núm. 40 (2021): Diciembre - Marzo; 17 | es-ES |
dc.source | People and Technology Management Journal; Vol 14 No 40 (2021): December - March; 17 | en-US |
dc.source | 0718-5693 | |
dc.title | Educators' opinion about technology and web platforms during the Covid-19 pandemic | en-US |
dc.title | Opinión de los educadores sobre la tecnología y las plataformas web durante la pandemia Covid-19 | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |