Show simple item record

Evaluación educativa durante la crisis por COVID-19: una revisión sistemática urgente;

dc.creatorGajardo Espinoza, Katherine
dc.creatorDíez-Gutiérrez, Enrique-Javier
dc.date2021-06-24
dc.date.accessioned2021-07-08T13:35:17Z
dc.date.available2021-07-08T13:35:17Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/6624
dc.identifier10.4067/S0718-07052021000200319
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/169631
dc.descriptionIn the face of the pandemic of COVID-19, millions of schools around the world have been forced to close. In these months of crisis, much research has been done in the field of health, but not in the field of education. In order to investigate what has been published on education and evaluation in times of COVID-19, a systematic review of the literature was carried out with the PRISMA strategy. We searched Scopus, ERIC, Web of Science, Dialnet and Google Scholar, which provided a corpus of 23 studies. The studies are organized thematically in three dimensions: (1) Educational evaluation practices in the context of the COVID-19 pandemic; (2) People’s perceptions or knowledge of the COVID-19 crisis; (3) Reflections and proposals for the management of the COVID-19 emergency. As there is a lack of studies, we argue the need to generate further research.en-US
dc.descriptionAnte la pandemia por la enfermedad COVID-19 millones de escuelas en el mundo se han visto obligadas a cerrar. En estos meses de crisis se ha investigado mucho en el área de la salud, pero no así en el ámbito de la educación. Para exponer lo que se ha publicado sobre educación y evaluación en tiempos de COVID-19 se llevó a cabo una revisión sistemática de la literatura con la estrategia PRISMA. Se realizaron búsquedas en Scopus, ERIC, Web of Science, Dialnet y Google Académico que ofrecieron un corpus de 23 estudios. Los estudios se organizan temáticamente en tres dimensiones: 1. Prácticas de evaluación educativa en contextos de COVID-19; 2. Percepciones o conocimientos de las personas respecto a la crisis de COVID-19; 3. Reflexiones y propuestas para la gestión de la emergencia por COVID-19. Se identifica una carencia de estudios por lo que se argumenta la urgencia de nuevas producciones.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/6624/7608
dc.rightsDerechos de autor 2021 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 47 Núm. 2 (2021); 319-338en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 47 Núm. 2 (2021); 319-338es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleEducational evaluation during the COVID-19 crisis: An urgent systematic reviewen-US
dc.titleEvaluación educativa durante la crisis por COVID-19: una revisión sistemática urgentees-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record