Show simple item record

Estrategia de evaluación formativa en educación superior:

dc.creatorMiranda Carvajal, Carlos
dc.creatorCastillo Armijo, Pablo Eugenio
dc.date2020-12-31
dc.date.accessioned2021-07-26T15:25:13Z
dc.date.available2021-07-26T15:25:13Z
dc.identifierhttp://revistace.ucm.cl/article/view/599
dc.identifier10.29035/rce.8.31
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/170041
dc.descriptionThe application of two simultaneous evaluation strategies was developed in the course of educational research. The aim was to recognise the existence of significant differences in the quantitative results that express, at the level of initial teacher training, the development of the competences associated with the subject. The formative evaluation strategies composed of feedback and the use of working rubrics guided the development of weekly reports in which the content was specifically worked on in addition to the use of specialised literature. This evaluation strategy was considered as part of the learning process as stated in the theory, reaching the application of an objective test of simple alternatives at the end of the teaching process, which was intervened with two strategies of the master & learning model to check whether the results deviated from the normal curve. It was verified that the results ob-tained by the students are raised using the application of formative evaluation, reflecting the development of the disciplinary competences of the subject, in the same way, it was verified that the application of an objective test, generates results that reflect the normal curve where the quantitative reaches are concentrated in the average scores.en-US
dc.descriptionSe desarrolló la aplicación de dos estrategias simultaneas de evaluación en el curso de investigación educacional, buscando comprobar si existen diferencias significativas en los resultados cuantitativos que expresan, a nivel de formación inicial docente, el desarrollo de las competencias asociadas a la asignatura. Las estrategias de evaluación formativa compuestas de retroalimentación y el uso de rúbricas de trabajo, orientó un desarrollo de informes semanales en los que se trabajó específicamente el contenido tratado más el uso de bibliografía especializada; esta estrategia de evaluación se consideró como parte del proceso de aprendizaje como plantea la teoría, llegando a la aplicación de una prueba objetiva de alternativas simples al final del proceso lectivo, la que se intervino con dos estrategias del modelo Master & Learning, para comprobar si los resultados salían de la curva normal. Se comprobó que los resultados obtenidos por los estudiantes se elevan por medio de la aplicación de evaluación formativa, reflejando un desarrollo de las competencias disciplinares de la asignatura; de la misma manera se comprobó que la aplicación de una prueba objetiva genera resultados que reflejan la curva normal en donde se concentran los alcances cuantitativos en los puntajes medios.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Católica del Maulees-ES
dc.relationhttp://revistace.ucm.cl/article/view/599/732
dc.rightsDerechos de autor 2020 Carlos Miranda Carvajal, Pablo Eugenio Castillo Armijoes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceConvergencia Educativa; Núm. 8 (2020): Revista Convergencia Educativa; 31-44es-ES
dc.source0719-3351
dc.titleFormative evaluation strategy in higher education:en-US
dc.titleEstrategia de evaluación formativa en educación superior:es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículos de Investigaciónes-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record