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Early Years of Teaching in Contexts of Poverty: Questions Based on Evidence from the U.S. to Spark Conversation in Chile

Primeros años de docencia en contextos de pobreza: preguntas que la evidencia desde EE.UU. sugiere para la conversación en Chile

Author
García-Huidobro, Juan Cristóbal

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/25877
10.7764/PEL.53.1.2016.8
Abstract
In light of the lack of research in Chile about beginning teachers in high-poverty schools, this literature review examines 44 papers published in the United States about this topic over the past decade. Because the two countries are different in many ways, the conclusions from one cannot be extrapolated to the other; however, both share a neoliberal context, making this review valuable. Overall, studies suggested that the early years of teaching in high-poverty schools have become increasingly complex, due to economic, political, and cultural factors. The main research focus has been on teacher retention, and results indicate that monetary bonuses above an average teacher salary are not as relevant as other factors for attracting teachers to high-poverty schools. Research in the United States indicates the need to pay attention to working conditions, collaboration among colleagues, the pressure to achieve on standardized tests, and the lack of cultural relevance of what is taught in high-poverty schools. The review concludes by proposing six questions based on evidence from the United States to spark conversation in Chile. 
 
Dada la poca investigación en Chile acerca de profesores que comienzan a enseñar en colegios en situación de pobreza, esta revisión de literatura sintetiza 44 estudios publicados en EE.UU. acerca del tema durante la última década. Las diferencias entre ambos países sugieren no extrapolar conclusiones indebidamente de un lugar al otro; no obstante, el contexto neoliberal compartido hace valiosa esta revisión. En general, los estudios señalaron que los primeros años de docencia en contextos de pobreza están siendo cada vez más complejos debido a factores económicos, políticos y culturales. El principal foco de investigación ha sido la retención de profesores, y los resultados señalan que la entrega de bonos monetarios por sobre un sueldo de profesor promedio no es tan relevante como otros factores para atraer profesores hacia contextos de pobreza. La investigación realizada en EE.UU. invita a poner atención a las condiciones de trabajo, la colaboración entre colegas, la presión por resultados en pruebas estandarizadas y la falta de relevancia cultural de lo enseñado en contextos de pobreza. La revisión termina planteando seis preguntas que la evidencia desde EE.UU. sugiere para la conversación en Chile.
 
Metadata
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