The Understanding of Texts, a Method to Improve the Quality of the Scientific Teaching
Una vía para mejorar la calidad de la enseñanza científica: la comprensión de textos
dc.creator | Santelices, Lucía | |
dc.date | 1999-01-01 | |
dc.date.accessioned | 2021-07-26T16:09:48Z | |
dc.date.available | 2021-07-26T16:09:48Z | |
dc.identifier | http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/26129 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/170151 | |
dc.description | This article it is about two aspect related with the teaching of cientifics disciplines.On one hand it refers to the variables which have incidence in the reading comprehension of the cientific texts, and on the other hand, propose strategies to simulate and improve the reading comprehension in students of cientific courses. | en-US |
dc.description | El artículo aborda dos aspectos vinculados con la enseñanza de las disciplinas científicas. Por una parte, se refiere a las variables que inciden en la comprensión lectora de los textos científicos y, por otra, propone estrategias para estimular y mejorar la comprensión lectora de los alumnos de cursos científicos. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación de la Pontificia Universidad Católica de Chile | es-ES |
dc.relation | http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/26129/20989 | |
dc.source | Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 235-247 | es-ES |
dc.source | 0719-0409 | |
dc.title | The Understanding of Texts, a Method to Improve the Quality of the Scientific Teaching | en-US |
dc.title | Una vía para mejorar la calidad de la enseñanza científica: la comprensión de textos | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Pensamiento Educativo
[0-9]{4}