• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Classification of Higher Education Institutions: The European Case

Clasificación de las instituciones de educación superior: el caso europeo

Author
Ziegele, Frank

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/26197
10.7764/PEL.50.1.2013.7
Abstract
The relevance of classifications of higher education institutions is rising in Europe. As Europe is a diverse system, the concept of classification, including the sub-types of mapping and typology, is explained (and distinguished from other instruments such as rankings) in the context of horizontal and vertical diversity. After discussing the objectives of classifications in Europe, but also analyzing current criticism, “U-Map” is described as an approach to follow the objectives and to avoid potential problems. First experiences could be derived from the realized U-Map projects. The analysis leads to suggestions as to how politics should use (and not use) classifications. Finally, the productive relationship between classification and ranking is exemplified by the intended link of U-Map to another European project, the development of a multidimensional, user-driven ranking (“U-Multirank”).
 
La clasificación de las instituciones de educación superior es cada vez más relevante en Europa. Puesto que Europa es un sistema heterogéneo, el concepto de clasificación, incluidos los subtipos de mapeo y tipología, se explica (y se distingue de otras herramientas como los ranking) en el contexto de la diversidad horizontal y vertical. Tras analizarse los objetivos de las clasificaciones en Europa y repasar las críticas de las que son objeto, se describe el sistema U-Map, orientado a alcanzar los objetivos y evitar posibles problemas. De los proyectos U-Map llevados a cabo se puede sacar las primeras lecciones. Este análisis redunda en sugerencias sobre cómo los poderes públicos deberían usar (y no usar) las clasificaciones. Por último, la relación productiva entre clasificación y ranking se refleja en el vínculo deliberado entre el sistema U-Map y otro proyecto europeo: el desarrollo de un ranking multidimensional guiado por el usuario, o U-Multirank.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB